marcel vd k wrote: |
Hallo,
Iemand ervaring met deze lenzen. Ik heb afs 80-200 2.8, en zit te twijfelen om hier een 1.4 tc bij te kopen, of een nikon afs 300 4.0 (tweedehands) te kopen. De eerste optie is natuurlijk het goedkoopste, maar hoe is deze combinatie t.o.z. van de afs 300 ? Veel of weinig verschil in beeldkwaliteit / snelheid ? b.v.d. Marcel vd Kerkhof. |
Leo wrote: |
bij elles komt nog wel de cropfactor van de gemiddelde digireflex van 1.2 tot 1.7 als je dan de 1.5 of 1.7 tc van nikon gebrukt heb je aardig wat mm in huis . zoom of geen zoomlens |
Leo wrote: |
hoi peter
in mijn zuivere onschuld ga ik er van uit dat de Birdpixer een digireflex heeft . en niet het allerlaatste model dus is de gemiddelde cropfactor 1.3 a 1.7 . ik zelf zou dan voor de nikon 1,7 tc gaan je blijft dan netjes met 1.5 stop licht verlies zitten wat ik acceptabel vind . 1,7 + 1, 5 = 3,2 maal de brandpunt afstand van de lens . maakt van de 70-200 een 224 - 640 MM lens .dat lijkt mij toch een aardig bereik om Birts de digigraveren of reken ik mij dan rijker dat ik zou zijn ?? leo |
marcel vd k wrote: |
Hallo,
Iemand ervaring met deze lenzen. Ik heb de Nikon AFS 80-200 2.8, en zit te twijfelen om hier een 1.4 tc bij te kopen, of een nikon afs 300 4.0 (tweedehands) te kopen. De eerste optie is natuurlijk het goedkoopste, maar hoe is deze combinatie t.o.z. van de afs 300 ? Veel of weinig verschil in beeldkwaliteit / snelheid ? b.v.d. Marcel vd Kerkhof. |