adjuh wrote: |
Franka
Ik zag iemand hier schrijven over een statief met midden zuil. Doe dat iig niet. 500mm op een statief met middenzuil is een garantie voor onscherpe foto's. Een statief met 3 delige poten is stabieler dan een statief met 4 delige poten. Als je meer een struiner bent, dan een zitter, dan is een eenbeen statief belangrijk gereedschap voor je. Ik gebruik zelf nu een Feisol CT3371 tripod, maar als ik een 500 f4 lens zou hebben, dan zou ik daar zeker een Gitzo bij kopen. De 33xx serie of nog beter de 55xx serie. Ad |
Job Hakbijl wrote: |
Lijkt me niet echt een kop voor de snelle actiefotografie. Je moet altijd 2 knoppen vast/losdraaien en deze kop heeft hetzelfde nadeel als een balhoofd. Je lens kan met een flinke klap naar voren of maar achteren vallen!
gr Job |
adjuh wrote: |
.... Ten eerste moet je je setup uitbalanceren, net als bij een gimbelhead.... |
peter wijn wrote: | ||
ben het met je eens op bovenstaande punt na. Grootste voordeel van een balhoofd is juist dat het niet uitmaakt hoe scheef je statief staat, je kunt uit alle standen een correcte horizon krijgen. |