Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Sun 23 Dec 2007, 14:03 Post subject: Stof
Hallo,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een 400D. maar als ik hem naar een 2 tal uur gebruikt heb en de lens wel een heb verwisselt zie ik door mn zoekertje een haartje zitten en wat ander miniscuul rotzooi, Dit verschijnt echter niet op de foto's (huh). Hoe kan ik dat wegkrijgen?
Het zit niet op de zoeker
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Sun 23 Dec 2007, 15:30 Post subject:
Nee hoor dat is het zeker niet. het zit denk ik ja.. Als je van voren de camera in kijkt zonder lens zie je de spiegel zitten en na die spiegel komt dan een soor licht doorlatend plaatje daat zit het. Maar kan ik het daat wegkrijgen en/of heeft dat gevolgen met een klein kwastje borsteltje?
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 23 Dec 2007, 15:41 Post subject:
't zit dus op je matglas.
blazen met een grote blaasbal krast niet (borsteltjes kunnen een beetje krassen). (Blazen met de mond geeft spuug)
het schaadt de foto's niet, maar houdt je camera van binnen en van buiten schoon, want als het op je sensor komt, dan zie je het wel.
Posted: Sun 23 Dec 2007, 17:00 Post subject:
Blazen zoals Peter aangeeft is vermoedelijk de oplossing. Wel zorgen dat je lensopening naar beneden gericht is. Anders kan het stof niet weg en komt het (alsnog) op je sensor !
Daarnaast heb speciale (dure) statische borsteltjes die het stof aantrekken. Ook te gebruiken voor sensorreiniging. (Als je op het forum even zoekt vind je hier wel wat over.)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum