Gender: Male Age: 51 Joined: 20 May 2006 Posts: 262 Location: Weert
Posted: Wed 26 Dec 2007, 8:13 Post subject: 100 400 ervaringen
Hallo
Ik heb deze lens eens weekendje gehuurd om de lens eens uit te proberen.
Het is een heerlijk compacte lens. Het zoomen is een beetje wennen omdat het een schuifzoom is. Lens is nog best zwaar uit de hand. Deze lens is heerlijk voor bij je 500 of 600. Ook op 400mm stand is de lens nog scherp als je wat diafragmeert. Met een 1D heb je zelfs nog AF met de 1.4 converter. Prima zoom dus en toch wel genoeg lichtsterk.
Het is jammer dat de Sigma 120 300 zo zwaar is want dit lijkt me met de 2 converters DE ideale telezoom op dit moment bij gebruik vanaf statief.
Posted: Wed 26 Dec 2007, 14:35 Post subject: 100-400 ervaringen
Heb deze lens twee weken geleden gekocht en ben er blij mee. De range van 100 tot 400mm is echt ideaal voor compacte landschapfotografie en ook nog eens voor het wandel'gebeuren'. Mijn 500/4,5 is echter een stuk scherper dan de 100-400 @ 400mm. Heb de converter ertussen nog niet geprobeerd, omdat ik toch de 500mm heb.
Tevens moet je goed oppassen tijdens aanschaf van deze lens. Een vriend van mij had gelijktijdig met mij dezelfde lens gekocht in zelfde fotozaak maar hier konden geen scherpe foto's mee gemaakt worden. Alle foto's waren erg soft, wat je ook deed qua diafragmeren etc... Testen wezen geen front- of backfocus uit, dus het lag echt aan de lensconstructie. Uiteindelijk is de lens na een week vervangen door een ander nieuw exemplaar. Deze presteerde aanzienlijk beter.... Canon en kwaliteitscontrole.... Ik ben niet overtuigd. Gelukkig werd er niet moeilijk gedaan over het ruilen.
Al met al toch tevreden met de 100-400. IS in deze lens is zeker een aanwinst. _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum