Posted: Sun 30 Dec 2007, 15:46 Post subject: Kowa Telescoop tsn 601
Hallo beste mensen,
Ik kan voor een leuke prijs een aanschaf doen van mijn eerste telescoop.
Nu kan ik uit de winkel een Kowa tsn 601 kijker kopen inclusief statief.
Nu is mijn vraag:
Hoe zijn de ervaringen met deze "instap" telescoop? En wat is een redelijke prijs voor dit ding (nieuw) uit de winkel?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Met vriendelijke groet,
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sun 30 Dec 2007, 21:59 Post subject:
ushpiz wrote:
tc 245 telescop vast camera +tele
Maar de vraag was wat de ervaringen waren en wat een redelijke prijs was... Dit is (neem ik aan) een andere optie, waar hij dus niet naar op zoek was...
Gender: Male Age: 51 Joined: 14 May 2005 Posts: 81 Location: Vriezenveen
Posted: Mon 31 Dec 2007, 18:41 Post subject:
Waarvoor wil je de scope gebruiken? De kwaliteit zal er allicht mee door kunnen voor een eerste telescoop, maar dan kun je je beter voor nemen nooit door een grotere telescope te kijken (o.a. kowa 823, zeiss, leica, swarovski) van diegene die mogelijk naast je komt te staan als je ergens aan het scopen bent!
Want vanaf dat punt wil je niks anders meer dan dat......
En daar komt bij hoe kleiner de diameter, hoe minder licht, des te groter de kans op minder scherpte vooral met inzoomen.
Dus mijn raad is kijk eens, heb hier geduld bij, uit naar een scope zoals een oude kowas tsn1 ofzo. Of wacht tot je een goede tegen komt op marktplaats of op bijv. www.ebay.de /optik / spektive van bovengenoemde merken. Als je consequent zoekt komt je vanzelf wat moois tegen! Is mij ook al meerdere malen gebeurt
Bijkomend voordeel, heb je het geld uitgegeven aan een kwaliteitscope krijg je er, mits in goede staat altijd behoorlijk wat voor weer (wil je later een ander aanschaffen)3dehands, 4de of 5dehands maakt hier niks uit.
gr. Richard _________________ Canon 40D met:
USM Kitlens /
Tamron 90mm / 180mm
Canon 400 5.6L / Canon 1.4 ext.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum