Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Advies nodig lens
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 20:29    Post subject: Advies nodig lens
Hallo allemaal,

Ik fotografeer al 6 jaar onderhand met spiegelreflex eos 500 en toen eos 300D (ben nu 19), en heb een maand geleden de grote stap (voor mij) naar de eos 30D gemaakt. Dit omdat ik van mening ben dat ik nu na 6 jaar goed weet hoe ik mijn camera moet gebruiken.
Vrijwel alle fotografie doe ik in Zuid-Afrika, waar ik in de afgelopen 6 jaar bijna een jaar heb doorgebracht.
Hier nu mijn vraag:
Ik ga over 1,5 maand een half jaar naar zuid afrika om in een natuurpark te stageren.. Ik moet nu alleen nog een lens voor mijn 30D hebben, maar welke?
Door budget ben ik gebonden aan de volgende lenzen (ik heb al een kenko 1.4 pro extender)

de nieuwe Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
of de wat oudere Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM
Ik weet niet zeker of mijn extender werkt op een van de lenzen? Mocht hij werken op beide gaat mijn voorkeur denk ik uit naar de 55-250, aangezien die een 4 stops IS heeft.. maar weer geen USM..

Ik ga de lens vooral gebruiken voor wild en vogel fotografie.. de 1.6 verlening van mijn 30D zou zelfs zonder de extender de 55-250 op 400 mm zoom brengen.. om maar niet te spreken over de 70-300 (480mm)
(met extender een respectievelijke 560 en 672mm mocht het werken..)

Welke lens kunnen jullie mij aanraden? (de canon 70-200 L is voor mij geen optie, ik zal uit de hand fotograferen en de prijs is te hoog.. Ik wil graag een IS)

Alvast bedankt!
Kevin
Back to top
Reply with quote

Sander L

PostPosted: Wed 09 Jan 2008, 20:39    Post subject: