ik ben afgelopen zomer (eind juli-begin augustus) in Notransjka geweest (Cerknica) en dat viel qua vogels een beetje tegen, maar dat heeft meer aan de tijd van het jaar gelegen, vermoed ik. In een van de dorpjes in de buurt was een ooievaarsnest, en bij de beek waar we kampeerden zagen we haast elke dag wel ijsvogeltjes, een waterspreeuw en notenkrakers. In de vlakte (Polje, een meer dat 's winters volloopt en in de loop van het jaar weer opdroogt, een wereldberoemd geologisch fenomeen) zou je zilverreigers, kwakken, woudaapjes, en kwartelkoningen moeten kunnen zien, en vele duizenden zangertjes van allerlei pluimage. Wat we wel overal tegenkwamen waren bonte kraaien. Pas op voor de beren...
Er leven in Slovenië ongeveer 1000 beren (al zijn de meningen over dat aantal ernstig verdeeld, ik heb het van de jager zelf). Ik heb en avond met een jager in een hoogzit gezeten in de buurt van een plek waar ze ze met voer lokken... Niks gezien anders dan houtduiven en gaaien. Hij vertelde dat er een paar dagen eerder een moeder met 2 jongen was gezien. Ze zijn erg schuw, want ondanks dat het verboden is wordt er nog gejaagd.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum