Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Thu 31 Jan 2008, 16:49 Post subject:
Sja, het is afhankelijk van wat je met je foto's wil, lijkt me.
Ik heb hier afdrukken liggen gemaakt met m'n 8mp camra van 40 bij 60 cm. Ik vind ze van uitstekende kwaliteit. Heb je meer mp's, kun je nog groter. Maar hoe vaak doe je dat?
Wel is het natuurlijk makkelijk als je veel wilt croppen, maar dat is weer een andere discussie (die ook al aan de gang is/gaat komen).
Persoonlijk zou ik niet een nieuwe camera kopen omdat er nog meer megapixels op zitten (wel natuurlijk omdat er andere functies op zitten).
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 01 Feb 2008, 13:40 Post subject: Re: Pentax K20D
jw_lekker wrote:
Nu lees ik op de ene site dat zoveel pixels super is en op een andere site dat het niks bijdraagd.
Hangt helemaal af van het dynamisch bereik. In zijn algemeenheid is minder pixels mooier voor hoger dynamisch bereik (en minder ruis bij hoge iso).
Maar, de moderne camera's - en sensoren - ontwikkelen zich nog heel hard door. Zo heeft de sony sensor in de d300 met 12 megapixel een veel mooier dynamisch bereik dan de sensor van 10 megapixel in de K10D en de D200. Ik vertrouw er voor het gemak op dat de sensor in de K20D beter beeld geeft dan die in de K10D. Maar wel even controleren voor je hem koopt.
Gender: Male Age: 74 Joined: 23 Jan 2008 Posts: 1 Location: veenendaal
Posted: Fri 01 Feb 2008, 14:10 Post subject:
Ik denk dat de nieuwe K200D (opvolger K100) voor veel mensen veel interesanter is. Eerste plaats kwa prijs, en in de tweede plaats omdat ie de engine van de K10D krijgt (10,2 megapixels).
De K200 zal de helft gaan kosten van de K20....
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum