Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Foto van de IJsvogel

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
jankees
Guest







PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 19:26    Post subject: Foto van de IJsvogel
Ik heb gisteren een mooie schuiltent gekocht bij P&M te Driebergen. Mooi systeem en natuurlijk vanmiddag getest. Na 2 uur vergeefs te hebben gewacht toch maar weer ingepakt. En ja hoor.....100 meter verder zat meneer lekker op de oever naar mij te kijken...balen dus.

Heeft iemand tips om deze jongen te fotograferen. Dit is de 1e keer dat ik met een schuiltent werk. Ik had een stok in het water gestoken op 3 meter van de schuiltent maar ik denk dat dat te dichtbij is.

Alvast bedankt.
Back to top
Reply with quote
 
wilmers



Age: 65
Joined: 23 May 2004
Posts: 52
Location: bemmel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 20:03    Post subject: ijsvogel
nou die stok 3 meter van je tent hoeft op zich niet het probleem te zijn, ik heb zelf de ijsvogel wel eens bovenop mijn tentje gehad,

is het niet mogelijk om jouw stok( een mooie) dichtbij de plaats te zetten waar de vogel zat , want dat zou wel eens een vaste plek van hem kunnen zijn, dit kun je herkennen door witte scheitplekken aldaar in de buurt of schubjes van vissen die op de stok zitten, als dat zo is komt de vogel vaak op die plek.

dus ik zou het gewoon nog een paar maal proberen maar eerst goed observeren en daarna pas een tent met apparatuur neerzetten is vel beter, je kunt de 1e keer ook niet meteen verwachten dat je met dit soort zaken resultaat boekt.
_________________
canon eos 1d mark III en glaasjes van 10 mm tot en met 500 mm +coverters, allen van Canon
Back to top
Reply with quote
 
jankees
Guest







PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 20:39    Post subject:
Ben morgenmiddag vrij en ga nog een poging wagen. Ik zal de stok eens plaatsen op de plek waar ik de vogel al vaker heb gezien.

Bedankt voor de hulp en de tips.......hopelijk heb ik morgen meer geluk.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum