Age: 65 Joined: 05 Jun 2004 Posts: 349 Location: Maarssen
Posted: Mon 04 Feb 2008, 13:19 Post subject: Fotoverwerking D300
Wij werken normaliter met Nikon view en ACDsee en voegen IPTC info toe met capture.
Inmiddels heeft Nikon view en capture aangepast en beiden hebben nu de toevoeging NX en zijn in staat om de D300 foto's weer te geven. Dat is met ACDsee 9.0NL nog niet het geval. Er is wel een UK versie die het wel kan, maar dat bijt met een NL versie.
Wat gebruiken jullie om grote aantallen foto's te benoemen (in kleine batches) van de D300?
Age: 65 Joined: 05 Jun 2004 Posts: 349 Location: Maarssen
Posted: Mon 04 Feb 2008, 18:29 Post subject:
Hoi Peter,
We maken al heel lang gebruik van Nikon Transfer. Vroeger (toen alles nog goed en beter was) werkte dat uitstekend. Tegenwoordig met Transfer NX en Vista is alles een drama.
Wil heel graag weer terug naar XP maar heb eerst nog een probleem op te lossen met de conversie naar Outlook Express vanaf Windows Mail. Weet nog niet hoe dat moet en met mij blijkbaar velen.
Helaas is het niet mogelijk om twee maal View NX te openen en met onze manier van werken is dat echt nodig. Je kunt nergens zo gemakkelijk namen hernoemen (inclusief complex volgnummer) als in ACDSee dus dat was erg handig.
iView ga ik eens proberen. Ben blij dat Michel ons weet te vertellen dat de foto's van de D300 (wat een geweldige camera is dat. Kopen morgen een tweede zodat de D2x-en als back up kunnen dienen) hierin gewoon kunnen worden getoond.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 05 Feb 2008, 13:26 Post subject:
Panthera wrote:
Wil heel graag weer terug naar XP maar heb eerst nog een probleem op te lossen met de conversie naar Outlook Express vanaf Windows Mail. Weet nog niet hoe dat moet en met mij blijkbaar velen.
(misschien een apart werkstation waarop je vanalles onder XP laat draaien, maar waar je geen mail op gebruikt? 't is maar een suggestie van een digibeet.)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum