Gender: Male Age: 46 Joined: 30 Mar 2007 Posts: 30 Location: Rotterdam
Posted: Sun 11 Nov 2007, 13:01 Post subject: lens beschermen tegen zand
Hallo!
Ik ben van plan om eind november grijze zeehonden in Engeland te gaan fotograferen. Nou vroeg ik mij af of jullie tips hebben om je lens te beschermen tegen zand. Het enige wat ik kon vinden op het forum was dit: birdpix.nl/viewtopic.php?t=2533&highlight=zand
Ik heb de canon 500 mm met daarop de de cover van lenscoat: (lenscoat.com/lenscoatsuptmsup-canon-p-72.html)
Maar ik denk niet dat deze de lens goed genoeg beveiligd, dus hebben de sandcrawlers onder ons misschien wat praktische tips?
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sun 11 Nov 2007, 15:22 Post subject:
Dag Michiel,
Wanneer er op het strand veel zand stuift of er veel zoutspray in de lucht is gebruik ik altijd een regenbroek om lens met camera te beschermen. Steek gewoon de lens in één van de pijpen en knop met de andere pijp de boel vast. Simpel, maar het werkt. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Posted: Sun 11 Nov 2007, 19:11 Post subject:
Bedankt voor de reacties! Komende week gelijk een oude regenbroek op maat knippen. Komt goed uit want hij lag hier maar te liggen vanwege de lelijke kaki kleur die hij heeft, maar dat komt juist van pas op het zand!
Posted: Mon 12 Nov 2007, 0:19 Post subject:
Had het wel goed gelezen hoor, Jan.
Maar ik vind het alleen wat handiger als ik hem gelijk op maat knip zodat ik niet een hele broek mee hoef te nemen. Less is more enzo.
Heb hem gelijk al gemaakt trouwens! Eén pijp stuk boven het kruis afgeknipt, twee elastiekjes en hij zit er helemaal goed omheen. Heb zelfs nog een stuk overlengte om de body te beschermen.
Age: 45 Joined: 03 Jan 2005 Posts: 36 Location: Vlaardingen
Posted: Tue 13 Nov 2007, 10:20 Post subject:
Ik weet niet precies wanneer je van plan bent te gaan...maar wees voorzichtig met het getij....eind november is het hoog water relatief hoog en kan erg verradelijk zijn aangezien het water je insluit. Met het stormachtige weer dat is voorspelt kan je dan maar beter niet daar rondlopen lijkt me.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Wed 14 Nov 2007, 7:12 Post subject:
Gedeeltelijk off the record, maar als je van plan bent om eind november richting Engeland te gaan om grijze zeehonden te fotograferen, moet je eigenlijk als voorbereiding elke maandag tot donderavond van 9 - 10 naar BBC2 kijken (autumn watch). Gisteren lieten ze bijvoorbeeld beelden zien van de schade die is aangericht onder de jonge grijze zeehonden op de Farne Islands door de stormen. Bij een grote golf waren er minstens 70 weggespoeld en verdronken. Er zijn er gelukkig nog wel genoeg over.
Posted: Thu 15 Nov 2007, 19:45 Post subject:
Bedankt voor de linkjes! Die stormjackets zien er wel goed uit! Heb gisteren mijn fabricatie getest en het werkt erg prettig kan ik zeggen!
Qua het getij...ja dat heb ik 2 maanden geleden in Schotland ook mee mogen maken, werd opeens rennen geblazen...maar ik neem een tideschedule mee en laat me daar goed informeren. Sowieso laat ik het even afhangen van het weer, aangezien onze Piet Paulusma zegt dat er storm opkomst is...
@ Leo: Ik heb autumn watch ook gekeken de laatste tijd, de aflevering waar je het over hebt helaas niet...was al bang dat er veel schade aangericht was onder de polulatie...
Gender: Male Age: 57 Joined: 15 Aug 2007 Posts: 12 Location: Hank
Posted: Wed 06 Feb 2008, 22:00 Post subject:
als je voor de lenscoat gaat dan heb ik een nieuw adres voor je : http://www.foto-express.nl/ sinds kort een dealer van lenscoat en voor mooie prijzen ..... beter dan de huidige dealers een ieder geval _________________ Canon 1D MKIII & 5D MKII, 500MM f/4.0 IS USM
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum