Posted: Tue 12 Feb 2008, 16:19 Post subject: Vraagje over fotograferen van vogels
Hallo iedereen,
Ik ben een beginnende vogelaar... Ik zie vaak op de foto's van jullie dat de vogels op een tak plaats hebben genomen.
Wachten jullie dan net zo lang tot dat ie zeg maar op 'ooghoogte' of lager is?
Ik ben zelf in het bezit van een Sony DSC H2 (12x optische zoom).
Binnenkort hoop ik een lens voor nog meer tele aan te schaffen.
Een statief heb ik vrijdag voor mijn verjaardag gekregen.
Daarmee heb ik vanmiddag op mijn balkon gestaan. ik had alleen de pech dat ik tegen de zon in keek dus ik zal het denk ik op een ander tijdstip moeten proberen.
Btw. Ik heb vandaag 2 eksters gefotografeerd die op de grond voedsel aan het zoeken waren. Ik had ze hier wel geplaatst ware het niet dat ik in mijn enthousiastme de fietser niet had gezien die er achter aan kwam rijden
Ik woon achter een soort park waar ik sijsjes, pimpelmezen, eksters, merels en roodborstjes heb waargenomen.
IJsvogels en spechten schijnen er ook te zitten.
Een heel verhaal ....
Zal ik kans van slagen hebben als ik met een statief me verdekt ergens op stel?
Waar ik nu maar mee stop...
Hopelijk zien jullie herkenningspunten en kunnen jullie mij tips geven?
Gender: Male Age: 25 Joined: 12 Apr 2005 Posts: 83 Location: Haren
Posted: Tue 12 Feb 2008, 17:16 Post subject: vogels fotograferen
Zelf ben ik eerst begonnen met de wat grotere soorten. Als je nu in dat park bent zou ik als ik jou was eerst eens beginnen met soorten als meerkoet, waterhoen, kauw, wilde eend, canadese gans enz.. Kijk dan eens hoe je Sony op 3-poot functioneert. Kom je dan tot bevredigende resultaten dan kan je eens gaan overstappen op de schuwere soorten en zangertjes. Dat is stukken moeilijker. Dus maak het je in het begin niet te moeilijk. Al doende kan je dan je foto's verbeteren en plaats eens wat op Birdpix.
Succes
Groeten Guidomeeuwissen _________________ Canon 20D met lens Canon EF 400mm L f5.6 + Tamron 1.4 extender + Monopod Manfrotto 681B + 234 RC.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum