Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Thu 18 Oct 2007, 14:34 Post subject:
Das goed nieuws. Ik heb tot op heden nog geen klachten, maar mocht dit inderdaad de oplossing zijn, dan gaat de mijne zeker ook preventief richting Canon.
Joined: 05 May 2006 Posts: 146 Location: Belgische kust
Posted: Thu 18 Oct 2007, 19:46 Post subject:
Tijd voor de Mark III bezitters om hun aktieplaatjes nog eens heel kritisch te bekijken/beoordelen op scherpte en zich af te vragen of ze deze hardwarefix zullen nodig hebben
Even serieus, ik bedoel natuurlijk welke software versie moet erop zitten. Of moet ik dat later zelf allemaal doen? _________________ Canon 7d m11, Canon 1Dx, Canon 500 F4Ltype ll, Canon 1.4 X ll+ 2 X TC. Canon 17-40 F4 L, Canon 100-400 type ll
Joined: 05 May 2006 Posts: 146 Location: Belgische kust
Posted: Thu 18 Oct 2007, 21:06 Post subject:
Persoonlijk zou ik het toestel afzeggen, tenzij de hardwarefix al is gebeurd (wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt), anders moet het toestel toch terug indien je 100% zekerheid wil.
Laatste firmware is 1.1.0, succes met je beslissing.
Staat helemaal onderaan een handleiding om de update te instaleren. Zelf was ik eerst vergeten om de update, nadat ik hem had gedownload, op de pc te openen. De update word dan "uitgepakt" en dan kan je hem installeren op de camera.
Maar waarschijnlijk zal je de 1.1.0 versie al standaard op je body hebben.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Wed 31 Oct 2007, 9:15 Post subject:
Dit werd afgelopen weekend op het GDT festival in Lünen bevestigd door Canon mensen. Zij raadden aan de website van Canon in de gaten te houden voor een officieel bericht.
Mij lijkt het, ook als je nog geen problemen hebt ondervonden, altijd beter de camera terug te sturen. Het drukt de prijs bij een toekomstige verkoop als je camera niet de hardware fix heeft gehad.
Ik heb vanmorgen na een vraag aan Konijnenberg over dit onderwerp snel een antwoord van hen gekregen.
Quote:
Geachte heer Klop,
Canon Nederland is hier zeker van op de hoogte.
Met eventuele vragen kunt u terecht bij de Canon helpdesk.
023-xxxxxxx.
(telefoonnummer even gecensureerd, om privacy en spam redenen)
Heeft er iemand van jullie al contact gehad met Canon Nederland hierover? Ik zal zeker gaan bellen maar niet zonder de gegevens van mijn camera bij de hand. (ik zit nu op mijn werk)
Ook al ben ik erg tevreden met mijn exemplaar van de mark III, toch is er door alle discussies wat onzekerheid binnen geslopen en durf ik niet iedere OOF foto meer aan een "operator error" toe te schrijven. Als ik ooit deze camera 2e hands zou willen verkopen wordt dit een stuk makkelijker als de camera voor deze "fix" bij Canon is geweest.
Moet ik mijn camera officieel bij Canon registreren om voor dergelijke reparaties in aanmerking to komen?
Allemaal vragen die ik ook aan Canon kan stellen natuurlijk maar de antwoorden hierop helpen hier wellicht meerdere mensen.
En ik ben nogal lui.
groeten
Gerrit Jan _________________ Canon 1D mk III. Canon 500 f/4L IS US + Canon 1.4 II extender op eenpoot.
Gender: Male Age: 69 Joined: 12 Oct 2006 Posts: 327 Location: Gelderland
Posted: Mon 19 Nov 2007, 19:40 Post subject:
Lijkt me niet onbelangrijk om te weten: niet alle camera's met een serienummer tussen 501001 and 546561 hebben het probleem. Op de website van Canon USA staat geupdate informatie, met o.a. een link naar een lijst met serienummers van camera's die het probleem niet hebben.
Groet, Joop _________________ Canon
You can't shake hands with a clenched fist (Indira Ghandi)
Joined: 05 May 2006 Posts: 146 Location: Belgische kust
Posted: Fri 23 Nov 2007, 20:19 Post subject:
Canon heeft een verandering aangebracht op hun internetpagina ivm de problemen in AISERVO, nu kan je zelf het serienummer van je toestel ingeven en direct een antwoord krijgen of je toestel al dan niet met het probleem kan te maken hebben.
Ik heb afgelopen maandag (17 december) mijn camera aangemeld voor de sub-mirror reparatie actie van Canon. Vrij laat, dus ik dacht dat ik wel onderaan een lange wachtlijst zou komen te staan. Wie schetst mijn verbazing toen ik donderdag (20 december) al werd gebeld door een vriendelijke dame die mij vertelde dat mijn 1DmkIII op 3 januari door een koerier wordt opgehaald. En meteen wilde ze een terugbezorg datum vastleggen: 9 januari. Ik ben de camera dus maar 7 dagen kwijt! Tot zover een punt voor Canon (of de organisatie dat hun reparaties doet).
Ik zal melden of ik verbeteringen zie na de fix. Persoonlijk heb ik geen problemeb ondervonden, maar ik vergelijk met de 350D en dat is niet helemaal eerlijk.
groet
Gerrit Jan _________________ Canon 1D mk III. Canon 500 f/4L IS US + Canon 1.4 II extender op eenpoot.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Fri 21 Dec 2007, 17:21 Post subject:
De mijne wordt 2 januari opgehaald en 4 januari geretourneerd. Snel en voor mij dichtbij huis. Hopelijk gaat alles goed en werkt de camera na de reparatie nog beter dan er voor.
Mijn MKIII is op vrijdag 14 december opgehaald en gisteren 20 december had ik hem weer terug. Reparatie bon erbij en een bedank briefje + een 2GB geheugen kaartje als bonus. Alles dus keurig geregeld door Canon. _________________ Camera: Canon + glaswerk.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Mon 28 Jan 2008, 20:54 Post subject:
Reparaties worden gedaan door een bedrijfje in Nederweert. Vooralsnog denk ik dat de reparatie goed is uitgevoerd, maar ik had ook ervoor al weinig klachten.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum