Gender: Male Age: 53 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Wed 27 Feb 2008, 20:39 Post subject: Farne Islands, Orkney Islands, Skomer Island of Shetland?
Kan iemand me adviseren? Vanaf 20 juni heb ik twee weken vakantie en die wil ik graag in Groot Brittanië doorbrengen. Eén van de hoofddoelen is een plek te vinden om Papegaaiduikers te fotograferen.
Nu heb ik al het één en ander gelezen over de Farne Islands, maar over de andere eilanden waar deze vogels ook veelvuldig voor zouden moeten komen, weet ik nog niet al teveel.
Ik ben heel benieuwd naar de voorkeur van mensen die op meerdere van deze plekken zijn geweest. Zijn deze voges eind juni nog veel te zien op deze plekken?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet,
Rick _________________ 'Always look on the bright side of life'
De papegaaiduikers zitten eind juni in ieder geval nog op de Farne eilanden.
Kijk ook eens naar Bass Rock, daar kun je een boottochtje naartoe maken, maar je moet daar wel bijtijds voor reserveren.
groetjes,
Astrid _________________ nikon cameras en diverse lenzen
De Farne eilanden daar zie je de papegaaiduiker vanuit zee op de kliffen en ben je meestal alleen bij de vuurtoren even op een van de eilandjes. Daar heb ik ook zeehonden gezien.
Skolmer daar gaan per dag max 250 personen naartoe en daar heb je grote groepen papegaaiduikers en op 2 meter te benaderen. Hier zijn ook noorse pijlstorms alleen 's nachts en 's morgen heel vroeg verder alken en zeekoeten.
Verder heb je bij het eiland Mute (Schotland) het vogeleiland Lunga daar zeer veel papegaaienduikers (goed van zeer dichtbij te observeren) alken zeekoeten en aalsscholvers.
veel kijk plezier
groeten
Ad _________________ Canon 10D en 40D
Sigma EX 28-70/2.8
Sigma EX 70-200/2.8
Sigma EX 300/2.8
Sigma EX 150/2.8 macro
Sigma converter 1.4x EX en 2x EX
Manfrotto 344B met 501 kop
Posted: Thu 28 Feb 2008, 15:12 Post subject:
Kijk hier eens voor Fair Isle (dat is een klein eilandje dat bij de Shetland eilanden hoort. Het heeft ong. 75 inwoners en een vogel observatorium. Het is wel een mijl op zeven om er te komen! Errst moet je naar de Shetlands en vandaar naar Fair Isle. http://www.fairislebirdobs.co.uk/index.htm
Groeten
Sonja
Gender: Male Age: 53 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Thu 28 Feb 2008, 16:15 Post subject:
Bedankt voor de reacties zover. Ik ga verder puzzelen.
Kijken naar de mogelijkheden om meerdere plaatsen in mijn vakantie op te nemen en toch wel echt vakantie te hebben....
Groet,
Rick _________________ 'Always look on the bright side of life'
Posted: Sat 01 Mar 2008, 1:26 Post subject: orkney
Hoi Rick, een jaar of vier geleden ben ik in Orkney geweest en dat was heel prachtig voor papegaaiduikers, zeekoeten, alken, en jan van genten. Redelijk bereikbaar, goede bootverbindingen, en het is geweldig om verschillende eilanden te bezoeken. Op Westray and Marwick Head kun je van bovenaf naar beneden kijkend een fantastisch vogelspektakel zien met duizenden dieren die daar broeden, en ze zijn goed te fotograferen (zelfs met het onbenullige lensje dat ik toen had heb ik er nog foto's van kunnen maken). Ook op North Ronaldsay op stap met de beheerder zagen wij (begin juli) papegaaiduikers op enkele meters afstand. Mainland was ietsje drukker maar nog heel rustig en bv op Westray zagen we tijdens een hele middag in het gras liggend met de kijkers we een handvol voorbijgangers. Wij hadden wel erg geluk met ongelooflijk goed weer.
Ik kan niet vergelijken met de andere plekken maar het was een topvogelvakantie.
Wat het ook wordt: goede reis!
Yola _________________ nikon D200, nikkor 500/4, nikon 300/4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum