Gender: Male Age: 62 Joined: 21 Jan 2006 Posts: 41 Location: Ter Apel
Posted: Wed 27 Feb 2008, 23:37 Post subject: D300: geruisloos manual focussen in live-vieuw??
En van de dingen waar ik me aan erger tijdens het gebruik van mijn D200 is dat vogels vaak schrikken van de opklappende spiegel bij het afdrukken. Ik hoopte dan ook dat bij de D300 de mogelijkheid bestond van dit storende geklapper af te zijn door de live-vieuw modus te gebruiken in combinatie met mf. Helaas bleek bij mijn bezoek aan Konijnenberg dat de spiegel tóch klapt tussen het (manueel) scherpstellen en het afdrukken in. Hinderlijk en overbodig lijkt me! Voor zover ik weet heeft een Canon dit niet.....
Zie ik iets over het hoofd en bestaat de mogelijkheid toch om van dit geklap af te zijn?
René. _________________ Nikon D300, Nikkor ED 600mm f/5.6, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF, Nikon TC-1.4 E II converter, Manfrotto 680B monopod met 393 kop, scandisk extreme III 4 GB kaart.
Gender: Male Age: 75 Joined: 22 Jan 2007 Posts: 103 Location: Rozenburg
Posted: Thu 28 Feb 2008, 19:06 Post subject:
René.
Ik denk niet dat je iets over het hoofd ziet.
De herrie neemt alleen maar toe, omdat de spiegel nog 2 x extra beweegt.
Ik vond in het begin het geluid wat beschaafder dan bij de D200, maar nu ik er aan gewend ben lijkt het precies hetzelfde. Dit kan ook liggen aan het inlopen van het mechanisme misschien.
Overigens vind ik de verbeteringen zeker de moeite en ik heb beslist geen spijt van mijn aankoop.
Wat er voor mij het meest uitspringt is het grotere LCD display met een significant hogere resolutie waardoor je opnamen een stuk beter zijn te beoordelen in je toestel.
En natuurlijk toch zo'n 1 tot 2 stops winst vanwege de lagere ruisgevoeligheid.
Groeten, Jan. _________________ Nikon D300, Nikkor AF-S VR Zoom ED 200-400mm F/4G IF. Nikon 18-200 mm VR.
Teleconverter TC 1,7. en TC 1,4.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum