Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Zuid Texas, Amerika

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 08 Mar 2008, 18:35    Post subject: Zuid Texas, Amerika
Dag mensen,

ik ben in de gelukkige omstandigheid gekomen om vanaf 28 maart tot 30 April naar Zuid Texas te gaan, en mee te gaan doen aan een maand durende wildlifefotowedstrijd,tesamen met een andere nederlandse fotograaf.
Het is de bedoeling dat elk bewegend beestje of plantje wat ik tegenkom zo mooi mogelijk gefotografeerd moet worden.

Nou wou ik aan jullie vragen, of er iemand ervaring heeft met deze regio, vooral op de grens met Mexico. Heeft iemand belangrijke tips, bijv. over giftige beestjes en bescherming daartegen.

Tevens zou ik graag willen weten of ik ergens voor een fatsoenlijk bedrag goeie 2e hands literatuur kan vinden over de vogels, insecten/vlinders, amfibieen en zoogdieren in die regio. Ook planten/bomen zou zeer welkom zijn. Dit heb ik nodig, omdat met een foute benaming de foto's niet meetellen bij de wedstrijd.

Ik hoop op tips van jullie, of misschien mensen die literatuur hebben die ze wel willen verkopen.....of nog liever.....uitlenen Smile

Groeten Marcel van Kammen

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 08 Mar 2008, 19:55    Post subject:
He Bart,

bedankt voor je snelle antwoord. Ben in elk geval al wat minder ongerust over de giftige beestjes.

De opzet van de wedstrijd is dat we met zn 2-en een maand lang op een ranch gaan zitten, en al de beestjes op het terrein van die ranch (1100 acres) gaan fotograveren. Ook deze gebieden liggen dus afgelegen, en totaal geen andere bezoekers. NP's bezoeken zit er dus niet in, maar een maand lang het alleenrecht in zo'n gebied is ook wel erg interessant denk ik. Bedankt voor de tip over de boekjes, ik zal eens rondsneupen of ik ergens zo'n boekje op de kop kan tikken.

Ik heb er in elk geval reuze zin in, en de winstpremies liegen er ook niet om......dus we gaan voor de prijzen, net als de 38 andere deelnemers natuurlijk. Maar de ervaring op zich lijkt me al briljant.....ik hoop zowiezo op de Lynx(1 van de weinige soorten die ik ken,naast de Roadrunner, Boerenzwaluw en Waterhoentje).

Groeten Marcel

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum