Posted: Tue 01 Apr 2008, 8:13 Post subject: Fotografieplekken in Nederland
Via mijn site kreeg ik een vraag van iemand uit Duitsland die wil weten wat goede plekken in Nederland zijn om vogels te fotograferen. Kan iemand een kort lijstje geven met soorten en plekken? Alvast bedankt!
Marsel van Oosten _________________ Tours & workshops 2009:
Alaska | Finland | Japan | Kenia | Namibië | Spanje | Tanzania | Zuid-Afrika
Dank je Peter. Ik leg me in mijn fotografie meer toe op zoogdieren en landschappen, en ik weet niet veel van vogels. Zou je nog kunnen aangeven voor welke soorten de plekken die je aangaf met name geschikt zijn? Wederom bedankt. _________________ Tours & workshops 2009:
Ijmuiden:
Uiteraard veel strandlopers, zoals kanoeten, drieteenstrandlopers en bonte strandlopers. Ook veel steenlopers, scholeksters, bontbekplevieren en soms wat rosse grutto's. Vanzelfsprekend veel soorten meeuwen en af en toe ook wat duikers en een kuifaalscholver dichtbij de pier.
Brouwersdam:
Ook erg veel strandlopers, maar hier bijna nooit bonte strandlopers. Hier wel veel scholeksters en rosse grutto's aanwezig. Bontbekplevier en in de winter af en toe strandplevier.
Oostvaardersplassen
Eigenlijk allerlei eenden, reigers, roofvogels en zangvogels. Dan blijft er niet veel meer over eigenlijk, dus eigenlijk zitten daar wel veel verschillende soorten vogels. Je kunt ook zoeken op "OVP" of "Oostvaardersplassen" hier op Birdpix, voor de volledigheid.
Texel
Weet ik eigenlijk niks van, maar aan de foto's te zien die daar vandaan komen zijn er veel strandlopers, meeuwen, sternachtigen, maar ook zangvogels, roofvogels en eenden te zien. Verder even zoeken hier op Birdpix en je ziet het zo.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
groet,
Jaco _________________ Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter
Dankjewel Jaco, daar heb ik zeker wat aan. _________________ Tours & workshops 2009:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum