Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Ervaring met de Wimberley Sidekick icm een goed balhoofd?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 10:18    Post subject: Ervaring met de Wimberley Sidekick icm een goed balhoofd?
Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort een Wimberley Sidekick aanschaffen om mijn 500mm in te hangen. Nou heb ik op dit moment een Manfrotto 488RC4 balhoofd gemonteerd maar die zal vervangen moeten worden door een balhoofd die een Arca-Swiss styl Release plate aan kan. Nou weet ik dat Markins, Arca-Swiss, RSS en nog wat anderen, prachtige balhoofden maken maar die passen niet in mijn budget.
Heeft er iemand ervaring met een Arca-Swiss styl balhoofd dat geen 400 euri kost, maar er wel tevreden over is en eventueel gecombineerd wordt met de Sidekick?
Al vast hartsikke bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Hans Very Happy

Sebastiaan Elema

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 11:41    Post subject:
Goedemiddag,

Waarom neem je niet de HBN-gimbal head?

Mvg Sebastiaan Elema
www.elemakeeg.nl
Back to top
Reply with quote

Hans Stel

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 11:56    Post subject:
Sebastiaan Elema wrote:
Goedemiddag,

Mvg Sebastiaan Elema
www.elemakeeg.nl

De keuze om een Full Wimberley of een HBN kop te nemen heb ik al gemaakt en wel om verschillende redenen; Ik gebruik mijn statief niet alleen voor mijn 500mm maar ook voor groothoek en makrowerk. Bij een Sidekick heb je in een paar seconden weer een normaal statief met een balhoofd terwijl je met een full wimberley met een schroevendraaier aan de gang moet (en ik ga niet mijn body met een groothoek objectief in een full wimberley hangen). Het tweede argument is het gewicht en de omvang van een full wimberley. Ik reis veel en graag en een sidekick steek je zo weg in je rugzak. Een full wimberley is groot en lomp en dat wil je niet (ik althans).
Dat zijn voor mij de belangrijkste redenen om tot de aanschaf van een Sidekick te gaan.
Very Happy

Naturepix

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 6:08    Post subject:
Mischien is dit iets?
http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=78373

zie ook www.giottos.com voor meer specificaties.

Ik heb m zelf in bestelling, dus ik kan nog niet zeggen hoe hij presteerd. Is wel een beetje zwaar(1kg), maar kan 30 kg houden. Kheb er meerdere positieve berichten over gelezen. Ik ga zelf een vrij lichte lens kopen(400 5.6) maar ik koop m eigenlijk op de groei voor als ik nog eens een zwaardere lens koop. Dan wil ik er ook een sidekick opzetten. Dus mocht je m kopen ben ik benieuwd naar je ervaringen met een sidekick!
gr
Job
Giotto MT 9271 en Giotto MH 3300-658 balhoofd
Back to top
Reply with quote

Ger M

PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 8:22    Post subject:
Ik heb destijds de Sidekick getest voor Focus in combinatie met het Manfrotto 468 MGRC-5 balhoofd. Dat werkte uitstekend.
Back to top
Reply with quote

mvbalkom

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Apr 2008, 7:00    Post subject:
Hans Stel wrote:
Sebastiaan Elema wrote:
Goedemiddag,

Mvg Sebastiaan Elema
www.elemakeeg.nl

De keuze om een Full Wimberley of een HBN kop te nemen heb ik al gemaakt en wel om verschillende redenen; Ik gebruik mijn statief niet alleen voor mijn 500mm maar ook voor groothoek en makrowerk. Bij een Sidekick heb je in een paar seconden weer een normaal statief met een balhoofd terwijl je met een full wimberley met een schroevendraaier aan de gang moet (en ik ga niet mijn body met een groothoek objectief in een full wimberley hangen). Het tweede argument is het gewicht en de omvang van een full wimberley. Ik reis veel en graag en een sidekick steek je zo weg in je rugzak. Een full wimberley is groot en lomp en dat wil je niet (ik althans).
Dat zijn voor mij de belangrijkste redenen om tot de aanschaf van een Sidekick te gaan.
Very Happy

Hans, klopt niet helemaal wat je zegt .... met een full Wimberley draai je een vleugel moer los en schuif je de "dwarsligger" naar boven. Dan kan je daar perfect een body met groothoek opzetten. Gebruik hem zelf ook zo en dat gaat perfect... geen gereedschap nodig. Verder ben ik er zeker van dat een full wimberley lichter is dan een sidekick met een kogelkop van 50 of 70 mm.

Hans Stel

PostPosted: Thu 10 Apr 2008, 9:03    Post subject:
Hoi,
Hij zal (bij nader inzien) wel iets lichter zijn maar veel minder handzaam (De FW neemt veel meer ruimte in) en ik heb absoluut geen zin om altijd met zo'n enorm ding rond te lopen, zeker niet op mijn reizen door Midden- of Zuid-Amerika waarbij ik een minimum aan bagage meeneem. Voor het non-tele werk prefereer ik zeker een goed balhoofd boven de FW.
In ieder geval bedankt voor het mee denken!

Nico Westerman

PostPosted: Thu 10 Apr 2008, 19:01    Post subject:
Ja, ik ben zeer tevreden met het Z1 Ballhoofd van Arca Swiss icm de Wimberley Sidekick. Ik heb hem in de VS gekocht maar bij Konijenberg is de Z1 voor net over de 300 € te koop. Wimberley noemt de combi als 1e keus op zijn website. Ik gebruik de combi voor mijn 500 mm 4.0.
Een goed ballhoofd is wel essentieel en veel goedkoper kom je niet uit.

Met groet,

Nico.

Hans Stel

PostPosted: Fri 11 Apr 2008, 8:47    Post subject:
Dank je Nico!

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum