Gender: Male Age: 54 Joined: 05 Oct 2005 Posts: 151 Location: Hei- en Boeicop
Posted: Mon 28 Jul 2008, 20:57 Post subject: Kos in september ?
Hallo,
is er iemand die mij kan vertellen of er op Kos leuk te fotograveren is ?
Had zelf liever naar Lesbos gegaan, maar de vrouw vond Kos geschikter
Hoop dat iemand me gaat vertellen dat Kos ook mooie vogelplekken heeft, kon er op internet niet veel over vinden.
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Mon 28 Jul 2008, 22:19 Post subject:
Ben eind Mei naar Kos geweest en was eigenlijk net te laat omdat de trek naar Europa al afgelopen was. W.s zijn in september de steltlopers weer daar te vinden. Zoutmeer bij Tigaki is inderdaad een van de beste plekken. Er staan een aantal foto's van Kos op BP. Groeten, Rob _________________ Canon
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Tue 29 Jul 2008, 9:07 Post subject:
Bij Psalidi, direkt aan de kust ligt nog een natuurgebied met bezoekerscentrum. (Vanuit Tigaki via Kos-stad kustlijn volgen, ongeveer 1,5 uur fietsen.) Was gesloten toen wij er waren maar als je het weggetje rechts van de ingang neemt kun je aan het eind via een voetgangers doorgang naar een meer lopen met een kijkhut. Er zaten eind mei alleen wat eenden maar misschien in september wat andere soorten. Veel rietkragen dus w.s wel wat rietvogels. Groeten, Rob _________________ Canon
Gender: Male Age: 47 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 124 Location: Herkenbosch
Posted: Tue 29 Jul 2008, 11:24 Post subject:
En tussen Kos-stad en Psalidi (direct buiten de bebouwde kom van Kos-stad, langs de kustlijn) ligt een ruig terrein (in ieder geval enkele jaren terug) met veel Bijeneters (weet alleen niet of ze er in September nog rondhangen).
Verder vanaf de boot (bijvoorbeeld naar het vulkaaneiland) goed opletten voor Yelkouan- en Scoploi's Pijlstormvogels.
Overigens vlak langs de kustlijn bij Tigaki veel Graszangers _________________ Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Het natuurgebiedje bij Psalidi, zou ik me niet teveel van voorstellen.
Vorig jaar stond er geen water meer in en was het helemaal verlaten.
Maar misschien is het nu anders. Er is veel te zien daar hoor op Kos. Scharrelaars, Bijeneters,Roodkopklauwieren,Hoppen,
Steenuiltjes en er worden ook wel eens IJsvogeltjes gezien.
Een tip is in de buurt van Kardamena daar zijn veel Scharrelaars.
In de buurt van Mastichari zijn Bijeneters.
Hoppen wat meer landinwaarts bij Kardamena in de buurt van boomgaarden, afgerasterd met stenen muurtjes.
Zelf was ik daar in Juni, maar volgens mij zijn sommige vogels standvogels.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum