Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Expositie Museon: Birdpix, vogels van de Rode Lijst

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 May 2008, 9:09    Post subject: Expositie Museon: Birdpix, vogels van de Rode Lijst
Afgelopen donderdag, 15 mei, is in het Museon in Den Haag de expositie ‘Birdpix, Vogels van de Rode Lijst' officieel geopend. Deze tentoonstelling heeft tot doel middels digitale fotografie de schoonheid maar ook de bedreiging van de natuur aan een breed publiek te laten zien. De expositie is tot stand gekomen in samenwerking met Vogelbescherming Nederland. De foto's op de expositie zijn afkomstig van Birdpix. 29 Fotografen werkten mee aan de tentoonstelling waarop 40 topfoto's van soorten van de Rode Lijst te zien zijn. ‘Birdpix, Vogels van de Rode Lijst' is te zien tot en met 26 oktober 2008. Naast de foto's is er ook een digitale presentatie van beelden; is er een lopende band met opgezette vogels die de voortschrijdende verdwijning van soorten symboliseert en zijn er enkele interactieve onderdelen over technische aspecten van fotografie. In de loop van het jaar zullen er allerlei activiteiten worden georganiseerd rondom de expositie.
Openingstijden Museon:dinsdag t/m zondag 11.00-17.00 uur, gesloten op maandag. Kijk voor meer informatie op www.museon.nl
Back to top
Reply with quote
 
Bart Stornebrink
Guest







PostPosted: Wed 21 May 2008, 17:20    Post subject: Museon
Ik zou hen even bellen met het verzoek het op hun website iets prominenter te presenteren. Nu is het niet te vinden.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 May 2008, 18:59    Post subject: Re: Museon
Bart Stornebrink wrote:
Ik zou hen even bellen met het verzoek het op hun website iets prominenter te presenteren. Nu is het niet te vinden.


ik vind het wel meevallen: tweede menuoptie: tentoonstellingen, vervolgens tijdelijke tentoonstellingen. Als derde staat Birdpix.
Back to top
Reply with quote
 
Bart Stornebrink
Guest







PostPosted: Thu 22 May 2008, 12:30    Post subject: Museon
Joe hep gelijk. Misschien ook de link in het berichtje vermelden voor de digibeten onder ons;-)
Back to top
Reply with quote
 
Jocrisse


Gender: Male
Age: 55
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 119
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 20 Nov 2008, 17:17    Post subject:
Kickje van dit onderwerp.

In tegenstelling tot wat de site vermeldt, is de tentoonstelling nog steeds te zien.
Ik was er vandaag toevallig met mijn mentorklas en ik moet zeggen: het zag er heel fraai uit. Ook mijn leerlingen waren onder de indruk en heel erg geïnteresseerd in hoe zulke foto's nou gemaakt worden. Zou je (ik wel uiteraard) niet verwachten hè, bij een 2 mavo-klas. Complimenten voor de fotografen. Veel foto's kende ik al, maar toch ook een flink aantal nog niet.
Voor wie de tentoonstelling nog niet gezien heeft: snel zijn. Kan nooit lang meer duren.
_________________
Nikon Z8
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 20 Nov 2008, 18:46    Post subject:
Jocrisse wrote:
Kickje van dit onderwerp.

In tegenstelling tot wat de site vermeldt, is de tentoonstelling nog steeds te zien.
Ik was er vandaag toevallig met mijn mentorklas en ik moet zeggen: het zag er heel fraai uit. Ook mijn leerlingen waren onder de indruk en heel erg geïnteresseerd in hoe zulke foto's nou gemaakt worden. Zou je (ik wel uiteraard) niet verwachten hè, bij een 2 mavo-klas. Complimenten voor de fotografen. Veel foto's kende ik al, maar toch ook een flink aantal nog niet.
Voor wie de tentoonstelling nog niet gezien heeft: snel zijn. Kan nooit lang meer duren.


Leuk dat je reageert en dat het aansprak! In vergelijking met andere exposties wordt er veel meer gebruik gemaakt van de interactieve onderdelen, wat bewijst dat het inderdaad aanslaat.
De expo is met een maand verlengt tot eind november. Ik heb dat ergens in een topic vermeld.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum