Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Mon 19 May 2008, 13:57 Post subject: Ethiopië
Hallo Allen,
De middelste twee weken van aankomende november ga ik een rondreis maken door Ethiopië. Ik weet alleen dat Addis Abeba het begin en eindpunt van deze reis zal zijn. Verder wil ik Lalibela zien en qua parken Awash en Semien. Ik heb als gids alleen de Helm guide van 2006, The Birds of Eastern Africa kunnen vinden dus geen specifieke Ethiopische.
Zijn er mensen met tips, aanwijzingen e.d.? Ik hoor het graag!
Gender: Male Age: 56 Joined: 22 Mar 2007 Posts: 3 Location: Klaaswaal
Posted: Mon 19 May 2008, 16:24 Post subject:
Hoi Jacob,
Onderstaande link is misschien wel wat voor je om een beetje meer te weten te komen over Ethiopie. M.n. de niet vogelgerelateerde zaken waar je mee te maken kunt krijgen. Mijn neef en zijn vrouw zijn er recentelijk op de fiets doorheen gereisd op hun tocht van Egypte naar Zuid-Afrika (Tour d'Afrique).
Er staat eveneens een uitgebreid stuk over Lalibella bij.
Het is geen andwoord op je vraag. Realiseer wel dat Ethiopie momenteel dagelijks in het nieuws komt voor één van de grootste hongersnoden van de wereld. Weinig vrolijk nieuws lijkt me dat om dan daar rond te lopen. Niet dat ik een moraalridder ben hoor maar dat schoot me net effe te binnen hoe je hier mee omgaat als je daat zo mee geconfronteerd wordt ginder?
http://www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/contentid=1541
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Wed 21 May 2008, 15:53 Post subject:
Hoi David,
Los van dat het bericht uit je link uit 2005 stamt heb je wel gelijk. Het is een land waar veel armoede heerst de hongersnood waarover het bericht verhaalt concentreerd(e) zich alleen in het noorden rond het grensgebied met Eritrea en is volgens mij niet meer in zulke hevige mate als 3 jaar geleden aanwezig.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum