Gender: Male Age: 89 Joined: 28 Nov 2004 Posts: 34 Location: havelte
Posted: Thu 29 May 2008, 14:53 Post subject: gezocht 500 mm lens voor Nikon
Helaas heb ik een tijdje geleden afscheid moeten nemen van mijn Nikon 500mm f4 AF-S lens.
Voor een aantal gevallen is Natuurfotografie (ca 40% groothoek, 40 % makrolens, 20% overige w.o. tele) maar behelpen zonder de 500mm. Daarom denk ik er aan nu een 500mm Sigma aan te schaffen. Zou deze lens mij tegen vallen wat beeld kwaliteit betreft? Wat doet de Sigma met de Kenko Pro 300 DG 1,4 conv. ?
Is er iemand die, vanwege de voorkeur voor beeld stabilisatie, een 500mm Sigma te koop heeft??
Zelf zal ik de 500 mm weer op het balhoofd van 18 cm(opleglengte, zie PB) gebruiken.
Posted: Thu 29 May 2008, 15:01 Post subject:
Heb een keer de Sigma uit mogen proberen en thuis naar de NEF bestanden gekeken en vond het er allemaal prima uitzien! Met de converter weet ik niet zo, maar gok dat dat ook wel snor zit, zoals ik gebruik maak van een 1,4x conv op de 200-400.
Tja met VR vind ik persoonlijk een prettige bijkomstigheid, maar ik heb met de 500mm wel op 1/45ste geschoten, welliswaar op goed statief en dat zag er nog goed uit, welliswaar niet op vogels in dit geval, maar ree. _________________ Natural Inspiration
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum