Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Olympus E3 preview met sigma 300/800mm (1600mm)kleinbeeld

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 14:13    Post subject: Olympus E3 preview met sigma 300/800mm (1600mm)kleinbeeld
Hallo allemaal

Ondanks ik het de laatste tijd erg druk heb, en niet aan fotografie toe kom,Hou ik birdpix en andere foto site`s in het oog.
Vooral de site`s voor van Olympus kamera`s voor al met de komst van de E3.
Ik heb vooral Alexander Koenders de laatste tijd op birdpix gevolgd omdat hij met olympus fotografeert .En ik moet eerlijk zeggen dat ik de foto`s met sprongen vooruit heb zien gaan niet alleen in kwalieteit maar ook in technisch opzicht mijn complimenten Alexander.

Maar meschien een leuk iets voor jou op de four/thirds site kun je al een previeuw maken van de E3 of E510 met welke lens dan ook uit het Four/Thirds asortiment best leuke gadet.

Hier is de link en veel plezier er mee http://www.four-thirds.org/en/products/matching/index.html

Groetjes Jeroen Senden
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 27 Oct 2007, 15:31    Post subject: thanx
Ha Jeroen,

Erg leuke link die vooral bij het zien van de 300-800 van sigma goed laat zien hoe imposant die lens eigenlijk wel is. Misschien iets voor later Question Laughing Wink

Alexander
Reply with quote

sendendanceman

PostPosted: Mon 29 Oct 2007, 18:05    Post subject:
Het is jammer dat ook niet gelijk de 2x converter tussen de lenzen en de camera kan zetten want dan had je mooi kunnen zien hoe je 300mm F2,8 er mee zou staan. Heb Zelfs gelezen dat de auto focus blijft werken als je de 2x converter op de nieuwe 50-200mm F2,8/3,5 swd gebruikt alleen in het midden dan.
Er staan alleen niet bij of de swd dan nog wel werkt.

Maar ik denk als je de 2x converter en de E3 in huis haalt Alexander, je wel aan de top zit van olympus materieel. Op de sigma 300-800mm na dan.

Laat staan dat ze de sigma 200-500mm F2.8 zouden gaan ontwikkelen voor het 4/3 systeem. Dan heb je wel een een Kanon met de 2X converter er tussen 800-2000mm F5,6

Groetjes Jeroen
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

PostPosted: Mon 29 Oct 2007, 23:55    Post subject: is besteld
Ik heb begrepen dat de autofocus van de 2x converter zo wie zo 100% functioneerd en dat zuiko/olympus tevens garandeerd dat er geen verlies aan kwaliteit optreed. Dat is nu ook al niet zo bij de 1.4. Ik heb daarnaast de 1.4 op de sigma 50-500 uitgeprobeerd en ook daar blijft de autofocus functioneren ondanks dat sigma en Kamera-expres beweerden dat dit niet het geval zou zijn Laughing Wink Ik heb in iedergeval ook de 2X converter besteld en zal deze direct gaan uittesten en tevens kijken of hij ook nog functioneel blijft met de 1.4 ervoor Cool Wink Ik hou je op de hoogte Laughing
Reply with quote

Hans J.

PostPosted: Mon 30 Jun 2008, 19:28    Post subject:
Helaas...... werkt niet.
De E3 weet geen raad met twee converters. Zelfs met de hand scherpstellen lukt niet.
Ik heb het dus nu over de 2.8-300mm met twee converters. Had dus kunnen zijn: diafragma 8 - (1680mm).
Toch jammer, wat scherpte betreft had het best gekund.
Nu hopen op een EC-30 Idea Very Happy

Gr., Hans J.

sendendanceman

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 20:51    Post subject:
Ja vint het ook jammer dat je de 2 converters van olympus niet kan combineren .had het graag gedaan met mijn 150mm F2 kom je uit op 840mm F5,6 maar ja olympus gunt het ons niet.

groetjes jeroen
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 21:53    Post subject: wie handig is
Het klopt dat je met olympus en vele andere merken niet twee converters op elkaar kunt laten functioneren tenzij......je een van de converters openschroeft en er de nodige omleidingen aanbrengt. Gaat mij eerlijk gezegd te ver. Even los van het feit of dat zou lukken denk ik dat de afstand dat overbrugd wordt te veel nevenwerkingen (bijvoorbeeld luchtbewegingen) een grote rol gaan spelen en de foto's dus per definitie minder worden. Trouwens, ik ben dik tevreden met mijn 300 mm x 2 x converter en de krop Laughing Wink
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum