Gender: Male Age: 47 Joined: 16 Jun 2008 Posts: 3 Location: Apeldoorn
Posted: Mon 16 Jun 2008, 19:20 Post subject: Sigma of tamron telelens
Hallo,
Ik bezit een minolta dynax 7 analoge spiegelreflex camera en nu wil ik een telelens aanschaffen van ongeveer 500mm. Ik heb 4 lenzen gezien, te weten:
Sigma 50-500mm f4-f6.3
Sigma 170-500mm f4-f6.3
Tamron 200-500mm f5-f6.3
Sigma 150-500mm f4-f6.3 OS HSM (deze lens moet nog uitkomen)
Heeft iemand ervaring met een van deze lenzen? Welke is het scherpste? Welke lens heeft het meeste contrast?
Ik heb begrepen dat de OS en de HSM op de Sigma 150-500mm niet werken op mijn analoge minolta dynax 7. Wie weet hier wat meer over? Deze lens leek mij juist wel wat, doordat deze de OS en de HSM heeft, maar als dat niet werkt....
Kortom veel vragen, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. B.v.d.
Micha
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Mon 16 Jun 2008, 22:10 Post subject:
Je kan even zoeken op het forum, er is zat over te vinden. Maar ik zal een poging wagen om je wat verder te helpen.
De Sigma 50-500 wordt veel gebruikt, is voor het geld best wel goed als je resultaten bekijkt. Hou in de gaten dat je altijd een compromis sluit met zoom lenzen en zeker met deze extreme zooms.
Ik heb zelf de Tamron 200-500 gehad. Heb hem na 2 maanden weer verkocht. Kon er met goed fatsoen geen goede foto mee maken, of de vogel/onderwerp moest erg dichtbij zitten. Dan was het te doen. Zodra het de afstand wat groter was.... Hopeloos.
De Sigma 170-500 wordt ook wel regelmatig gebruikt hier op Birdpix.
De Sigma 150-500 is erg nieuw, is nog niet veel over te vertellen, al zijn de testen gematigd positief. Ik zou zeker even kijken naar primes, er zal zeker op Marktplaats wel wat te vinden zijn. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Posted: Tue 17 Jun 2008, 19:09 Post subject:
Dank je voor het bericht Ruud, ik heb er zeker wat aan. De Tamron mag dus afvallen. Nu vraag ik me nog wel af of de OS en de HSM van de nieuwe sigma 150-500mm werken op een analoge camera?
Weet iemand hier het antwoord op? Dit zou enorm helpen. B.v.d.
Micha
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Tue 17 Jun 2008, 20:22 Post subject:
Het lijkt mij van wel. Ik heb wel geen Pentax, maar nog wel een Canon 500N analoge spiegelreflex liggen. Ik heb een Canon 100-400L IS USM lens en die ter test even op de body gezet. Daar werkt het probleemloos.
Wat je kan doen is eens een keer bij Foto Konijnenberg informeren. Die kunnen je het waarschijnlijk meteen vertellen. Maar ik voorzien geen problemen.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Posted: Sun 22 Jun 2008, 18:22 Post subject:
Hallo,
Ik heb een sony a350 aangeschaft en me ingeschreven op de nog uit te komen sigma 150-500mm. Bedankt voor de hulp.
De eerste foto's zijn veelbelovend, scherp, contrastrijk en een mooie kleur, ik ben benieuwd hoe de foto's worden met de sigma lens.
Micha
Gender: Male Age: 54 Joined: 17 Jun 2008 Posts: 1 Location: Lanaken Belgie
Posted: Mon 23 Jun 2008, 10:01 Post subject:
Hoi
Ikzelf bezit een canon eos 400d en ik heb sinds een maand of drie geleden een tamron 200-500 mm gekocht.
Aangezien ik op de sigma 175-500 mm weinig positieve reacties vond en op de tamron waren de reacties beter en het doorslaggevende gesprek met de verkoper in de winkel ben ik voor de tamron gegaan.
Ik ben zeer tevreden over deze lens.
Groet
Johan _________________ Kijk niet naar wat je hebt verloren , maar wat je overhoudt. (chinese wijsheid)
Posted: Mon 30 Jun 2008, 18:19 Post subject:
Ik heb mij vandaag een sigma 150-500 os hsm gereserveerd.
Heb paar foto's gezien en er zitten wel goede tussen. Toch beter als de sigma 170-500. Volgens sommige zelfde resultaten als de bigma. Maar dan met OS, alleen zou de hsm iets trager zijn.
Ik zal de lens wel voordien eens testen op scherpte en hopelijk heb ik dan een scherp exemplaar.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum