Posted: Sat 05 Jul 2008, 9:04 Post subject: Technische opnamekwaliteit laten beoordelen
Ik ben gisteren naar de OVP geweest. Thuisgekomen viel mij op da ik niet tevreden ben over de kwaliteit van de foto's.
Ruis, niet scherp, geen mooie kleuren enz.
Waar op birdpix.nl kan ik eens een voorbeeldfoto plaatsen, zodat er eens naar gekeken en op beoordeeld wordt?
Ik plaats dan een onbewerkte foto, want ben niet thuis in Photoshop ofzo.
Ik schiet in NEF-formaat. Kan ik zo een NEFje plaatsen, of moet ik 'em toch eerst omzetten naar jpg? Dat zou ik dan doen met Lightroom.
Staat de EXIF-info er dan automatisch bij, zodat jullie die waarden kunnen inzien? _________________ Nikon D80, Sigma 18-200 f3.5-6.3 DX ED VR, Sigma 50-500 f4-6.3 APO DG HSM
Je kunt een jpg afbeelding in je PA zetten (prive album) en het hier kenbaar maken. Een Nef is nogal groot maar die kun je wel per email naar een geinteresseerde sturen natuurlijk. Als het goed is blijft de exif gewoon bestaan behalve als je "save for web" in photoshop gebruikt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum