Wat bedoel je precies met "Grotere" roofvogels?
Nu kan ik alleen zeggen dat je de echte, grote roofvogels tegen komt in gebieden als "Oostvaardersplassen", "Lauwersmeer" en "Biesbosch". Gelukkig zijn er nog meer gebieden met vogels als Zeearend en Visarend etc. Kijk bijvoorbeeld even op http://www.vogelkijkhut.nl .
Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht _________________ Jos Welbedacht
Groningen
De door mij genoemde natuurgebieden zijn erg moerassig. Daarom is het meeste van deze gebieden ook ontoegankelijk maar er zijn wel goeie paden aangelegd, zo blijft er vaak grote afstand tussen de kijker en de vogel. Zeker als het om de "Grote" roofvogels gaat, hoewel de Visarend soms vanuit vogelkijkhutten dichterbij te zien is. Omdat het grootste deel van het gebied ontoegangbaar is komen hier veel vogels, en daarom vind ik deze ook de beste gebieden(bij de Biesbosch ben ik nog nooit geweest). Op de vogelkijkhut.nl site staat wel aangegeven of de gebieden toegankelijk zijn. Met uilen ben ik minder bekend, natuurlijk ook omdat die zich vooral 's nachts laten horen/zien. Valken kom je er ook veel tegen. Natuurlijk de Torenvalk meer dan de Slechtvalk maar je hebt meer kans in zo'n groot gebied op deze grote valk, ook nog wel eens het Smelleken.
Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht _________________ Jos Welbedacht
Groningen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum