Gender: Male Age: 34 Joined: 15 Dec 2007 Posts: 11 Location: Maassluis / Arnhem
Posted: Mon 21 Jul 2008, 20:13 Post subject: Scratch disks
Sinds een tijdje als ik een handeling in photoshop wil doen krijg ik de fout dat m'n scratch disks vol zijn. ik heb al m'n C en D schijf geselecteerd als scratch disks en daar is nog wel het 1 en ander aan gig's over. als ik photoshop open en die fout krijg staat er meteen dat ze allebei helemaal vol zitten. kent iemand dit probleem? en weet vooral iemand hoe hij dit op kan lossen
Posted: Tue 22 Jul 2008, 0:00 Post subject: Corrupt voorkeursbestand
Hoi Jurrien,
Soms kan het Photoshop voorkeursbestand corrupt raken, waardoor PS rare meldingen gaat geven. Dit voorkeursbestand is het fysieke bestand wat door PS wordt opgeslagen op het moment dat jij in PS je scratchdisks en andere voorkeuren instelt.
Je kunt het voorkeursbestand (preferences file) vinden onder je profiel:
De login-naam is dus het account waaronder je inlogt op je (xp?) pc.
Gooi dit bestand weg en start Photoshop weer op, het bestand wordt nu opnieuw aangemaakt en je probleem zou moeten zijn verholpen. Evt. van te voren aangepaste instellingen eerst even opschrijven en later weer opnieuw in PS aanpassen..
Ook kan het aan te raden zijn om het wisselbestand van je pc iets te vergroten. Als deze te weinig ruimte biedt aan PS dan kan dit eenzelfde melding genereren.
Laat svp. even weten of het gelukt is. Succes !
Groet,
Ron van Elst _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Tue 22 Jul 2008, 16:36 Post subject:
ik heb vista, en dat is volgens mij totaal anders, zo heb ik in z'n C geen documents en settings en ook onder mn inlognaam van mn PC kan ik het niet vinden. ook via de zoek optie van de computer kan ik dat ene bestandje niet vinden. enig idee hoe dat bij vista zit?
Je kunt het voorkeursbestand (preferences file) vinden onder je profiel:
C:\Documents and Settings\{login-naam}\Application Data\Adobe\Adobe Photoshop CS3\Adobe Photoshop CS3 Settings\Adobe Photoshop CS3 Prefs.psp
Onder Vista is het bijna hetzelfde, alleen het begin van het pad is anders.
Als je Start > Uitvoeren (of windowstoets - R) doet, en daar %APPDATA% intypt, kom je al een eind in de juiste richting.
Onder XP kom je dan terecht in C:\Documents and Settings\{login-naam}\Application Data\, en onder Vista in C:\Users\{login-naam}\AppData\Roaming\. Het zou zelfs C:\Gebruikers\... kunnen zijn, afhankelijk van de taalversie van Vista.
Van daaruit kun je verder naar Adobe\Adobe Photoshop CS3\Adobe Photoshop CS3 Settings om het bestand Adobe Photoshop CS3 Prefs.psp te vinden.
Waarschijnlijk zijn al deze mappen overigens verborgen. Je kunt verborgen mappen zichtbaar maken via configuratiescherm > Klassieke weergave > Maptopties, tabblad Weergave, Geavanceerde instellingen > Verborgen bestanden en mappen > Weergeven.
Succes! _________________ Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
Posted: Wed 23 Jul 2008, 15:45 Post subject:
Yessssssss hij doet het weer:D super bedankt! over een tijdje (vanavond als ik nog tijd heb na de vorkstaartmeeuw of anders morgen) komen de eerste resultaten van mijn vakantie in Hongarije:D
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum