Geslacht: Man Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 1045
Geplaatst: Do 17 Jul 2008, 22:24 Onderwerp: noord-oost Spanje en de pyreneeën
Hallo,
a.s. zaterdag vertrek ik met mijn vriendin voor 2-3 weken richting Spanje, de bedoeling is om in de richting van: "parc natural dels aiguamolls de l'emporda" of "ebrodelta" te gaan en daarna waarschijnlijk nog de "Pyreneeën" mee te pakken.
als iemand nog leuke/goede tips heeft voor mooie plekken en leuke soorten dan hoor ik het graag (ook al is het wat kortdag, maar we hebben het pas net besloten)
als je daar bent (Aiguamolls) moet je zeker de purperkoeten proberen natuurlijk... Verder steltkluten, hoppen, bijeneters en van alles en nog wat in overvloed. Geniet er van. In de Pyreneeën kans op gieren, gorzen (grijze-, geel- en cirl-) en Sylvia's (ik meen me baard- en sperwergrasmus te herinneren)
Als je nog een leuke, rustige, kleinschalige camping zoekt kan ik je Camping Can Banal in Montagut (dorpje in de buurt van Olot, Catalunya aan de voet van de pyreneeën) aan raden. NL eigenaar met goddelijk kokende Spaanse echtgenote... Door Olot zelf stroomt een beek met waterspreeuwen, Cetti''s zangers en gele kwikken...
Voor een beetje cultuur is Barcelona natuurlijk een must, maar ook het Dali-museum in Figueres is zeker de moeite waard (als je er van houdt natuurlijk).
Veel plezier en we zien de plaatjes wel langskomen.
parc natural dels aiguamolls de l'emporda is een schitterende plek.
De bijeneters zijn daar redelijk te fotograferen. vorig jaar waren de steltkluten, flamingo's, hoppen, bijeneters, Zilverreigers, IJsvogel , Woudaap en de roodkopklauwier zeker te doen daar.
Het is in iedergeval een prachtig gebied met mooie hutten. _________________ Canon eos 7D, Canon EF 300 F4.0 L IS USM, 1.4 Extender, Feisol CT 3441, HBN Gimbal Head, schuiltent
Wij waren er in augustus vorig jaar. De IJsvogel is trouwens wel lastiger.
Er zitten heel veel Bijeneters maar je moet soms beetje geluk hebben dat ze dichtbij zitten en vooral geduld . Maar het is daar zeker te doen. _________________ Canon eos 7D, Canon EF 300 F4.0 L IS USM, 1.4 Extender, Feisol CT 3441, HBN Gimbal Head, schuiltent
Geslacht: Man Leeftijd: 62 Geregistreerd op: 2-1-2006 Berichten: 376 Woonplaats: De Meern
Geplaatst: Za 19 Jul 2008, 21:34 Onderwerp: oh?
Grappig. Ik heb in spanje gewoond en ben 7 jaar achtereen in dat gebied geweest en dan kom je nu met de vraag over tips? Als die wat eerder had gesteld had ik je op de kaart nog wel het een en ander kunnen aanwijzen
Fijne vakantie.
alexander _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..