Quote: |
Zo zouden foto's bij ISO800 nog zo goed als ruisvrij zijn. Klopt dat idd.?
|
YATES wrote: | ||
|
Bas Breetveld wrote: |
Schoot je al vaak met 500 mm? Ik moet zeggen dat als ik 1 AF-punt kan missen, dat de middelste is.. |
Michael Visser wrote: |
...
Ooh ja, het is, even voor de duidelijkheid, toch wel zo dat je AF behoudt bij gebruik van een 1,4x converter icm. de D40 ? Groet, Mike |
Martijn de Jonge wrote: |
Leuk al die Canonfans, ik was laatst in de Poelruiter terwijl de ijsvogel landde. Dan merk je dat zo'n 40D snel stilvalt terwijl de D300 vrolijk door ratelt. Fijn als je een 500 USM IS hebt maar als je body 'busy' is houdt het op. De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting, een Canon 500 Usm IS presteert alleen optimaal met minstens een Mark 111. Een 5D lijkt me sowieso geen optie want die zit voorbij z'n houdbaarheidsdatum.
Groeten,Martijn. |
Martijn de Jonge wrote: |
Leuk al die Canonfans, ik was laatst in de Poelruiter terwijl de ijsvogel landde. Dan merk je dat zo'n 40D snel stilvalt terwijl de D300 vrolijk door ratelt. Fijn als je een 500 USM IS hebt maar als je body 'busy' is houdt het op. De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting, een Canon 500 Usm IS presteert alleen optimaal met minstens een Mark 111. Een 5D lijkt me sowieso geen optie want die zit voorbij z'n houdbaarheidsdatum.
Groeten,Martijn. |
Quote: |
Mijn advies: Koop die 500/4.0 en schaf daarbij een 2e hands 30D ofzoiets aan. Deze gaan al weg voor rond de € 450 als je goed zoekt. Spaart je toch weer de helft uit in vergelijking met een nieuwe 40D.
Nu gebruik ik een 2e hands 1DmkII en een 2e hands 30D. Is dat aan te zien aan mijn foto's ? Denk het niet toch? De aanschaf van een nieuwe body is echt de slechtste investering die een mens kan doen als je krap in je geld zit. |