Posted: Thu 31 Mar 2005, 10:17 Post subject: Iemand een spiegeltele ingebruik?
Heeft een van jullie weleens of wellicht nog steeds een spiegel tele gebruikt? In fotomagazine (d'land en mijn favoriete blad) stond een "super" vermelding voor een minolta 500/8 en voor mn portemonnee zou dat eveneens zo zijn...
Liever geen kretelogie (zoals: alleen vast f8 enzo), maar liever zou ik wat voorbeeldjes zien als dat mogelijk is.
Gr. Marc _________________ minolta 7d/600si Classic, 17-35 min, 28-75 min, 100 sf min, 70-300 apo 2 sigma, 170-500 sigma. Kite forster 8x42 kijker.
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 31 Mar 2005, 15:00 Post subject:
In een grijs verleden heb ik een Sigma spiegeltelelens gebruikt. Ideale reislens; naar verhouding klein en licht. Nadeel is dat het scherpstellen; dat komt heel erg nauw. Verder beginnen de zeskantige rondjes in de achtergrond al snel te irriteren. En toch ook het vaste diafragma van meestal 8.0 bij 500mm is een groot nadeel. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Posted: Thu 31 Mar 2005, 17:50 Post subject:
Hoi,
ik heb een sigma 600mm f8 gehad op mijn minolta, heb er veel plezier van gehad. heb 1 foto in mijn persoonlijke album staan, van een amerikaanse torenvalk, deze is gemaakt met deze lens, hier zie je ook goed de achtergrond. de foto is trouwens gemaakt zonder statief, dus als je een statief gebruikt, wordt hij natuurlijk scherper.
hieronder de link.
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Fri 01 Apr 2005, 8:14 Post subject:
Zelfde lens gehad als Arie in de "jaren stilletjes" en aan zijn commentaar heb ik niets aan toe te voegen.
Groet
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Heb het zelfde portemonnee probleem als jou. Ik gebruik een pentax me met onder andere een 500 mm spiegellens. Heb hem nog niet zo heel erg lang maar ik kan me er goed mee vermaken. Met de f8 moet je mee leren omgaan door gewoon veel foto's te maken en uit te proberen. Heb er zelf een paar filters bij gekregen om bij veel zon overbelichting te voorkomen en als je een statief gebruikt is weinig licht ook geen probleem. Het scherpstellen vind ik wel lastig. Heb inmiddels een foto opgestuurd van een kokmeeuw die gemaakt is met de 500 mm lens (staat er momenteel nog niet op).
Natuurlijk had ik ook liever een "gewone" lens gehad maar zolang m'n portemonnee dit nog niet toe laat ben ik hier ook erg tevreden mee.
Karin _________________ Canon eos40D, tamron 90mm macro, tamron 180mm macro, 400mm L USM 5.6
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum