Gender: Male Age: 61 Joined: 30 Oct 2007 Posts: 45 Location: bodegraven
Posted: Wed 06 Aug 2008, 19:02 Post subject: OVP Poelruiter
Voor degene die morgen naar de Poelruiter willen gaan het volgende.
Bij de hutten de Kluut, Krakeend en de Poelruiter is er vandaag drastisch gemaaid door Staatsbosbeheer.
Bij de Poelruiter is alles voor de hut weggemaaid, stok is wel opnieuw geplaatst maar of de ijsvogel daar voorlopig terugkomt ?
Zou het vogelfestival binnenkort plaatsvinden?
Ik hoop dat er ook het een en ander met wortel en al uitgetrokken is, want die rietkragen worden met het jaar breder.
Anders plaatsen we volgend jaar toch gewoon een langere stok! _________________ Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Wed 06 Aug 2008, 21:21 Post subject:
Inderdaad Jan, het vogelfestival vind over een ca. 2 weken plaats (za. 23 en zo. 24 augustus). Ook voorgaande jaren werd toen het riet gemaaid. Zelf ben ik er blij mee, want met name bij De Kluut werd het riet heel hinderlijk bij de kijkgaten om te fotograferen. De meeste watervogels komen snel terug, dus dat is echt (zeer) tijdelijk. Of die ijsvogel terugkomt is een kwestie van afwachten, en anders toch gewoon volgend jaar weer _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Posted: Wed 06 Aug 2008, 22:04 Post subject: OVP Poelruiter
Gelukkig, het is dan eindelijk zo ver . Ik begrijp best dat SBB tijdens het vogelfestival goede sier wil maken met haar kijkhutten. Het ware leuker geweest als het riet al een week of twee eerder was gemaaid (volgens mij kon dat dit jaar best ivm het broedseizoen), dan hadden de vakantiekijkers ook nog wat te zien gehad... Maar ja, ook hier staan de beste stuurlui natuurlijk in de hut en maailui er buiten... groet, Willem
Posted: Thu 07 Aug 2008, 12:13 Post subject: Vogel(wegjaag)festival
Houdt er rekening mee dat 2 a 3 dagen voorafgaand aan het festival de hut de Kluut weinig interessant zal zijn.
Mijn ervaring is namelijk dat door de opbouw werkzaamheden van het terrein (neerleggen ijzeren platen, kramen opzetten, etc...) alle vogels verjaagd worden/zijn door het gemaakte lawaai.
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum