Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Foto-rugtas
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Simon Post


Gender: Male
Age: 74
Joined: 23 Mar 2006
Posts: 16
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 20:30    Post subject: Foto-rugtas
Wie kan mij adviseren over een foto-rugtas. Sinds een paar maanden bezit ik een Sigma-500 in combinatie met een Nikon-D200 en gebruik hierbij meestal een monopod. Voorheen gebruikte ik een Lowepro mini trekker maar daar past deze combi alleen in in ontkoppelde toestand. Ik ben op zoek naar een tas waar deze combi in zijn geheel in past (41cm zonder zonnekap en 48 met) zodat ik snel kan fotograferen.
Groeten en BvD, Simon Post.
_________________
Nikon Z6 / Nikon 500
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 21:04    Post subject:
Zelf ben ik toen ik mijn combinatie bij elkaar had naar een fotowinkel gegaan en heb daar gekeken wat wel en wat niet paste. Maar ik werk met een D200 in combinatie met een 300 mm lens en eventueel een TC, dus dat is toch weer anders.
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 11:25    Post subject:
Zelf gebruik ik de Lowe Pro Phototrekker Classic, kostte me destijds 185 euro, zie 'm nu voor 155 euries bij Foto Konijnenberg:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=4955

Daar past met gemak een DSLR met 500 mm tele erop in, met nog de nodige andere lenzen of extra body/flitser en in het voorvak plaats voor je proviand en een regenjas e.d. Ik heb even gemeten: binnenin meet ie ca. 49 cm dus ik denk dat ie met zonnenkap erop er wel in past. Deze rugzak is helaas niet waterdicht, dus bij hevige regen even een regenhoesje erom heen, lichte regen kan ie hebben. En anders kun je overwegen om een Lowepro Photo Trekker AW II te kopen, maar die is 104 euro duurder...
Ik heb overigens nu alleen bij Lowe Pro gekeken, er zijn nog andere goede merken (zie Foto Konijnenberg).
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd


Last edited by Joep Tomlow on Tue 10 Jul 2007, 11:36; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Doodles



Age: 46
Joined: 18 Aug 2005
Posts: 651
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 11:35    Post subject:
Een vriend van me heeft de Sigma 500 en die gebruikt de Lowepro Nature Trekker AWII. Een maatje kleiner dan de Phototrekker die ik gebruik voor mijn Canon 500. Let wel, als je ooit besluit een andere lens te nemen (de Canon/Nikon uitvoering van de 500) past dat niet in de Nature Trekker. Een reden dus om gelijk goed aan te schaffen!
Back to top
Reply with quote
 
Hans Gerhardt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 15 Jul 2006
Posts: 233
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 13:03    Post subject:
Ik gebruik ook een Lowe Pro Phototrekker Classic. Veel opbergruimte ook voor de accessoires. Blijft binnen de maten van handbagage in het vliegtuig. Gewicht niet - met inhoud - maar even net doen of je neus bloed Laughing
Als ik een stuk moet lopen gebruik ik, vanwege het gewicht, het onderstel van een boodschappenwagentje (met grote wielen). Kan ik ook mijn statief tussen de spijlen steken.
_________________
Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 15:10    Post subject:
Eigenlijk is er maar een optie (voor mij): de Zoomiverse van Crumpler. Dure maar verbluffende tas: 99 jaar garantie, draagt erg goed en is ijzersterk, en wat er allemaal in gaat: een 500mm (die van canon), 300mm, 180mm, twee bodies, 17mm groothoek, kitlens en laptop. Alleen de zonnekap van de 500 past er niet meer bij als ik al die lenzen erin doe.
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 18:46    Post subject:
Ik volg dit topic met intresse want ben zelf ook op zoek naar meer ruimte.
Ik had zelf de Tamrac expedition 8 (5578) op het oog. Heeft iemand daar ervaringen mee en valt die nog onder de handbagage?
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
Simon Post


Gender: Male
Age: 74
Joined: 23 Mar 2006
Posts: 16
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 20:04    Post subject:
Bedankt voor jullie reacties. Er is veel te koop dus de keuze is moeilijk en de prijzen lopen behoorlijk uitéén maar je wilt je apparatuur toch goed beschermen. De Lowepro Nature Trekker AWII ziet er solide uit maar de tip van Han, de Tamrac expedition 8, doet mij toch weer twijfelen. De Tamrac ziet er fraai uit, is een stuk lichter en veel goedkoper. Ik zal ze beiden van de week gaan bekijken en dan maar een beslissing nemen.
Groeten Simon
_________________
Nikon Z6 / Nikon 500
Back to top
Reply with quote
 
Jacky en Martine


Gender: Female
Age: 73
Joined: 15 May 2007
Posts: 53
Location: De Panne
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 20:11    Post subject:
Ik kocht onlangs samen met mijn 300mm/2.8 lens bij Konijnenberg de Compu Trekker Plus AW van Lowepro, heel lichte, handige, ruime tas met regenhoes erin, hij mag in het vliegtuig mee als handbagage (volgens lijst bij konijnenberg). Heeft ook appart vak voor laptop.
Mijn Canon 20D kan met mijn grote lens met zonnescherm op zijn geheel erin (heel handig als men vlug moet optreden is hij klaar voor de shot)
_________________
Canon EOS-1 D Mark IV, EOS- 5 D Mark II en III. Canon lenzen van 17 tot 500 mm, Speedlite 580 EX, Gitzo statief,
welkom: http://www.natuurinbeeld.be
Back to top
Reply with quote
 
kolenkid


Gender: Female

Joined: 17 Jun 2007
Posts: 27

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Jul 2007, 21:11    Post subject:
Kijk anders ook eens op deze site : www.cambags.com
En misschen nog een tip ga eens naar een fotozaak waar ze veel fototassen hebben en pas deze en stop al je fotospullen erin.
Ik heb mijn tas een lowpro nature wel via internet gekocht, was toch een stuk goedkoper.
_________________
Vogeltje wat zing je vroeg
Back to top
Reply with quote
 
PFlieringa
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 69
Joined: 13 Nov 2006
Posts: 60
Location: Heemstede
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 11 Jul 2007, 8:00    Post subject:
Simon,

Los van het zoeken naar een rugtas, ik heb een tamrac en bevalt prima, hoe is de combinatie sigma 500 en de D200. Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen.

Groet,
Pieter
_________________
Nikon D850
Nikkor 80-400
Teleconverter TC-14E III
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jul 2007, 9:50    Post subject:
Simon Post wrote:
Bedankt voor jullie reacties. Er is veel te koop dus de keuze is moeilijk en de prijzen lopen behoorlijk uitéén maar je wilt je apparatuur toch goed beschermen. De Lowepro Nature Trekker AWII ziet er solide uit maar de tip van Han, de Tamrac expedition 8, doet mij toch weer twijfelen. De Tamrac ziet er fraai uit, is een stuk lichter en veel goedkoper. Ik zal ze beiden van de week gaan bekijken en dan maar een beslissing nemen.
Groeten Simon


ten aanzien van Tamrac: ik heb de genoemde tas ook in mijn handen gehad, maar eerdere ervaringen met Tamrac (expedition 5) hebben mij doen beslissen om deze niet te nemen, ondanks dat ie goedkoper was dan de tas van Crumpler (oa een lamme rits waardoor mijn camera met lens een keer uit de tas op het asfalt vloog, en vrij snelle slijtage van de draagbanden). Enorm voordeel van de Zoomiverse van Crumpler: extra intern vangnet voor camera en lenzen, en de rits zit ter plaatse van de rug (en niet aan de buitenzijde, zoals ongeveer alle andere tassen). Dat laatste heeft als voordeel dat er tijdens het lopen nooit iets uit je tas kan vallen, omdat de opening tegen je rug aan zit! Als je een tas veel gaat gebruiken zou ik in ieder geval zoveel mogelijk tassen proberen: een tas is namelijk (net als cameramerk en lezen) een persoonlijke keuze.
Back to top
Reply with quote
 
Erik Weijgertse


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Jun 2007
Posts: 2
Location: Ter Aar
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jul 2007, 23:37    Post subject:
He Simon,
Ik zelf gebruik nu al een paar maanden de Lowepro Vertex 300 foto-rugzak. Dit is een nieuw model, lijkt wel op Nature Trekker AWII, maar heeft als extra een afsluitbare achterzijde, waar je de rugzak banden in weg kan bergen. Hierdoor heeft deze tas exact de toegestane afmetingen voor handbagage. De Vertex serie is ook AW, dus ook weerbestendig (en ook voorzien van een "ingebouwde" regencape voor de rugzak). Verder heeft dit model speciale opbergruimtes voor (digitale) acc., zoals memorycards en accu-laders. Tevens is er in de Vertex 300 ook ruimte voor een laptop. Ik ben er zeer tevreden over. Dus als je nog niet beslist hebt, misschien het kijken waard.
_________________
Nikon D200, Nikkor lenzen 12-24 4.0 ED, 28-70 2.8 ED, 70-200 2.8 VR, 200-400 4.0 VR, TC14E II en Micro 100 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Jellesma


Gender: Male
Age: 43
Joined: 10 Apr 2007
Posts: 16

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Jul 2007, 22:18    Post subject:
Uit je verhaal kan ik niet herleiden of je alleen je D200 en sigma 500mm mee wil nemen of nog meer glas werk. Wanneer je enkel de combi mee neemt kun je ook kijken naar de "Lowepro S&F Lens Trekker 600 AW". Hier kun je makkelijk de body en lens gekoppeld in kwijt. Het is dan ook meer een lenscase dan een fototas. Overigens wel gewoon te dragen als een rugtas. De tas is 52cm lang dus lang genoeg voor jou combi.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=4902

Zelf gebruik ik de Lowpro DZ200. Hierin past een D200 met een sigma 300mm 2.8 en 2xconverter (totaal 41 cm) goed in. Maar wat je het beste kan gaan doen is de hele handel mee nemen naar de fotozaak en ter plekke gaan passen en meten dan weet je meteen of al het glaswerk goed past en of het draag conform van de tas ook goed is. Dit laatste is overigens ook een belangrijk punt waar je goed naar moet kijken. Je sleurt heel wat kilo`s mee.
_________________
Nikon D70s en D200
Nikon 18-200 VR
Tamron 18-200 DiII XR
Tamron 17-50 2.8 DiII XR
Tamron 90mm 2.8
Sigma 300mm 2.8
Sigma 1,4 en 2,0 converter.


Lowpro dryzone / lowpro mini trekker (tekoop) / slingshot AW200 / diverse koffers
Back to top
Reply with quote
 
Sebastiaan Elema


Gender: Male

Joined: 15 Jul 2006
Posts: 70

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Jul 2007, 21:50    Post subject:


Last edited by Sebastiaan Elema on Sat 20 Oct 2007, 20:47; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Simon Post


Gender: Male
Age: 74
Joined: 23 Mar 2006
Posts: 16
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 Jul 2007, 11:03    Post subject:
Allen bedankt voor jullie meedenken. Ik denk dat het uiteindelijk twee tassen worden. Eén voor even snel mee te nemen, dus waar alleen één combinatie in past (idee Jellesma) en een iets grotere tas voor mee op reis te nemen (Lowepro of Tamrac), want ik denk dat de lol er een beetje af gaat als je constant met zo'n grote tas loopt te zeulen.
Groeten Simon.
_________________
Nikon Z6 / Nikon 500
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Jul 2007, 16:10    Post subject:
@simon. Je kan zo'n grote tas toch vrijwel leeg laten?

nog een sterke stem voor crumpler. laat je niet afschrikken door gekke namen en weirde reclame.
verbazingwekkend sterk, zeer goede polstering en veel goedkoper dan vergelijkbare lowe's. De crumpler is beter gemaakt dan mijn gewone superdeluxe bergsportrugzak (uit een vorig leven) van Lowe Alpine (al heeft die het voordeel van de verstelbare ruglengte). Groot voordeel is dat de tas op zijn rug in het natte gras/stof ligt als je hem uitpakt. Als je de tas weer aantrekt wordt je rug niet natter of stoffiger (dan ie al was).

Ze hebben ook iets kleinere modellen dan de giga zoomiverse van luc. Ik heb de enkele cm's kleinere voorganger: brian's hottub. na de nodige reorganisatie van de klittenband vakken (alles kan er uit/anders) kan een d200 er net in met de 500 F4 er op, inclusief - gekeerde - zonnekap. Verder in de tas: labtop 15", een 300F4, 3 flinke "gewone" lenzen en een convertor, 1 extra body, batterijen, kaarten en rotzooi. Voor de verrekijker was ook nog plaatsgeweest. De tas was inmiddels op Lesbos en in IJsland (edit: als handbagage natuurlijk).

Tamrac vind ik een beetje slap en kwetsbaar aanvoelen. Draagriemen en ritsen voelen niet je dat. Lowe is gewoon goed.


Last edited by peter wijn on Mon 23 Jul 2007, 16:47; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Jeroen Gense


Gender: Male
Age: 50
Joined: 20 May 2006
Posts: 262
Location: Weert
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Jul 2007, 16:24    Post subject: thinktank
Jullie vergeten een belangrijk en mooi merk
Deze tas is prachtig en ook geschikt voor handbagage!!

http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtAccel.php
Back to top
Reply with quote
 
Hans Gerhardt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 15 Jul 2006
Posts: 233
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Jul 2007, 17:41    Post subject:
Ziet er goed uit. Heeft de handbagage afmetingen. We zullen maar niet praten over wat het bij elkaar weegt met volle bepakking, als het officieel Rolling Eyes maar 5 kg totaal mag wegen.
_________________
Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
Back to top
Reply with quote
 
bart.k



Age: 59
Joined: 31 May 2005
Posts: 69
Location: Vught
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Jul 2007, 19:37    Post subject:
Die Airport Accelerator heb ik enkele maanden gekocht, heel mooi afgewerkt, geweldig ruim van binnen, en oogt veel kleiner dan de meeste grote rugzakken. Het gewicht kan inderdaad een probleem zijn, volgeladen kom ik op (veel)meer dan 10 kg.

Bart.
_________________
Canon eos 20D/40D, 300/4.0Lis, 500/4.0Lis, 1.4x en 2.0x extender II.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Jul 2007, 21:23    Post subject:
Hans Gerhardt wrote:
Ziet er goed uit. Heeft de handbagage afmetingen. We zullen maar niet praten over wat het bij elkaar weegt met volle bepakking, als het officieel Rolling Eyes maar 5 kg totaal mag wegen.

beste hans, je mag de camera en de labtop er uit pakken bij de gewichtscontrole.
marco panthera heeft hier al veel zinnigs over geschreven op birdpix.

dank voor toevoeging hieronder, hans.
(mijn statief en andere iets minder kwetsbare/gewilde spullen gaan in mijn koffer het ruim in, dat scheelt 3 kg)


Last edited by peter wijn on Tue 24 Jul 2007, 10:21; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Hans Gerhardt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 15 Jul 2006
Posts: 233
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 24 Jul 2007, 8:50    Post subject:
Peter,

het is een beetje de willekeur van de medewerker aan de in-check balie. Transavia kan heel vervelend zijn. En officieel is het een stuks handbagage en maximaal 5 kg. In het verleden lieten ze je er dingen uithalen, die je dan in een plastic tas kon meenemen (en uit het zicht weer in de tas stopte). In het voorjaar had ik in Alicante problemen, waar je daar normaal zowat je hele bagage als handbagage kan meenemen. Mijn statief met Wimberley head vervoer ik altijd in schuimrubber verpakt in een speciaal daarvoor bestemde tas als normale bagage en daar werd mij een partij moeilijk overgedaan. Het is allemaal moeilijker geworden en je loopt risico als je je er niet aanhoudt. Als ik moet bijbetalen voor overwicht vind ik dat geen punt, maar ik niet mijn fotospullen in het vrachtruim verdwijnen.
Ik ben overigens een ervaren luchtreiziger die zijn laatste 15 jaar van zijn 'werkzaamverleden' heel wat zakelijke wereld airmiles heeft gemaakt.

Hans
_________________
Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 25 Jul 2007, 8:30    Post subject:
Ik heb inmiddels voor de Tamrac expedition 8 gekozen. Een beetje een afweging tussen ruimte, gemak en prijs. Ik wist hem verrassend goedkoop te kopen bij factoryprices.nl en heb hem al binnen.
Mijn eerste indruk is meer dan prima; de echte praktijk moet nog gaan blijken. Belangrijkste is voor mij het veilig op kunnen bergen van de 500 mm met boddy. Ik ga niet alle ruimte benutten want dat lijkt me niet gezond voor mijn rug Embarassed En als ik een keer een vliegtuig in stap leen ik wel weer eens wat compacter.
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
SuperJan


Gender: Male
Age: 58
Joined: 24 Jul 2006
Posts: 86
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 25 Jul 2007, 14:17    Post subject:
Ik heb ook sinds kort de Tamrac Expedition 8, ook aangeschaft bij FactoryPrices. Goede snelle levering. Mijn spullen (zie signature) passen er in, maar met name de breedte is niet royaal. Als de 500mm op de body zit, midden in de tas, past de 70-200 er met moeite naast. Een groter probleem blijkt het totale gewicht: 16kg. Niet echt iets om grote afstanden mee af te leggen. Qua formaat mag de tas overigens met de handbagage mee.
Het is nu in ieder geval weer mogelijk om alles mee te sjouwen als ik de behoefte heb.
Het probleem van een lamme rits en daarin resulterend het leegvallen van de tas hoeft niet te gebeuren omdat er extra gespen aanwezig zijn om de boel vast te zetten.
Verder vind ik de lengte een pluspunt, ik ben zelf tegen de 2 meter, en de tas past goed op mijn rug.
_________________
Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
Back to top
Reply with quote
 
mtenbos


Gender: Male
Age: 53
Joined: 28 May 2006
Posts: 53
Location: enschede
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 05 Aug 2008, 20:01    Post subject:
Ik wilde geen nieuwe topic openen dus doe ik het maar in dit topic

Als het goed is haal ik binnenkort mijn sigma 500mm/f4.5 op en nu wil daar ook een goede tas voor hebben, nu zag ik deze tas:
Lowepro Photo Trekker AW II voor €249,- (nieuw) is dit een goede tas of hebben jullie andere suggesties? voor ongeveer de zelfde prijs
_________________
Nikon d200 lens nikkor 18-200 f3.5-5,6G if ed vr,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Nikon, Sigma 500mm/f4,5, Nikon 1,4 tc

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum