Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Lauwersmeer eind oktober.

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 15:45    Post subject: Lauwersmeer eind oktober.
Hallo, is het Lauwersmeer in Friesland qua vogels een leuke plek om te bezoeken eind oktober of is het er dan juist rustig? Wie kan hier iets over zeggen? Alvast bedankt, Marco
Back to top
Reply with quote

Arjen Drost

PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 16:33    Post subject:
Volgens mij is het Lauwersmeer altijd wel leuk. Kijk anders even op lauwersmeer.com en [url=http://waarneming.nl[waarneming.nl[/url] bij de afgelopen jaren. Dan heb je een mooi beeld van wat er in die periode zit.

Groetjes, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

noodweer

PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 20:57    Post subject:
Bedankt voor de tip, ook in oktober is er genoeg te zien blijkbaar! Leuk.
Back to top
Reply with quote

Jos Welbedacht

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 21:23    Post subject:
Ik denk dat Oktober één van de boeiendere maanden zou kunnen zijn in het Lauwersmeer gebied. Hoewel de strandloperpiek dan al voorbij is moet er wel wat in de Ezumakeeg te zien zijn. Ik weet niet of je van zeetrek houdt maar bij Lauwersoog kun je vaak aanschuiven bij de andere vogelaars. Je hebt wel goed weer nodig natuurlijk!
Reply with quote

Lauwerzand
Guest

PostPosted: Mon 08 Sep 2008, 19:05    Post subject: ooievaars in Nationaal Park Lauwersmeer
Vorige week zag ik terwijl ik over de N361 reed tot twee keer toe een ooievaar overvliegen. Die had ik nog niet eerder in het Park gezien.
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 08 Sep 2008, 19:59    Post subject: Ezumakeeg
Als je gaat voor foto's dan is Ezumakeeg Zuid, met name de hut daar niet zo'n goede lokatie op dit moment.

Ik was er eind augustus en door de droogte in het voorjaar was er in de omgeving van de hut geen groot wateroppervlak te vinden. Pas 100 meter verder begon de grote plas en daar liepen dus ook de vele watervogels. Dat wil niet zeggen dat er oktober niets te doen zal zijn, waarschijnlijk zitten de weilanden daar vol ganzen en zal er genoeg af en aan vliegen. Of dit voldoende is voor fotografie valt nog maar te bezien.

Je kunt ook altijd nog uitwijken naar de haven van Lauwersoog voor sternen/meeuwen/steenlopers en wat nog meer in de haven zit of naar de pier van Holwerd alwaar je de wadvogels kunt fotograferen...

Groet, Ron.
Back to top
Reply with quote

Jos Welbedacht

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 08 Sep 2008, 20:47    Post subject:
Quote:
Ik was er eind augustus en door de droogte in het voorjaar was er in de omgeving van de hut geen groot wateroppervlak te vinden. Pas 100 meter verder begon de grote plas en daar liepen dus ook de vele watervogels. Dat wil niet zeggen dat er oktober niets te doen zal zijn, waarschijnlijk zitten de weilanden daar vol ganzen en zal er genoeg af en aan vliegen. Of dit voldoende is voor fotografie valt nog maar te bezien.

Inmiddels is het waterniveau weer beter. Er was destijds een dilemma; of de natuur zijn gang laten gaan of water uit de Waddenzee naar binnen laten stromen. Volgens mij hebben ze voor de eerste keuze gekozen. De droogte was helaas net tijdens de steltloper piek. Vandaar de afwezigheid van of relatief weinig jaarlijkse zeldzaamheden als Breedbekstrandloper en Gestreepte.
Reply with quote

Jenne

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 08 Sep 2008, 21:32    Post subject:
ik was vandaag nog in de hut van ezumakeeg-Zuid geweest. De droogte zoals die een paar weken er was, is op dit moment over. De vogels zaten nog niet heel erg dichtbij de hut, maar toch stukken dichterbij als een aantal weken geleden..

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum