Gender: Male Age: 54 Joined: 05 Oct 2005 Posts: 151 Location: Hei- en Boeicop
Posted: Sun 17 Aug 2008, 19:20 Post subject: Vraagje over een canan 300 F4
Hallo, net een canon 300/ F4 IS lens aangeschaft ( tweedehands),
en nu hoor ik iedere keer dat ik de ontspanknop indruk een soort metaalachtig klikje. Het is van de Image Stabilizer want als ik die uitzet, hoor ik het niet. Het is steeds aan het begin en het eind van de IS werking.
Kan iemand me vertellen of dit normaal is bij deze lens, of moet ik hem heel snel terug gaan brengen naar de vorige eigenaar ??
Volgens mij geen probleem hoor. Tijdens het focussen probeert de stabilizer te corrigeren en dat kan wat geluid geven. _________________ Nikon D300 + 300mm
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sun 17 Aug 2008, 20:02 Post subject:
Zoals al eerder is gezegd zijn die klikjes het starten en eindigen van de IS. Ik heb deze lens al 8 jaar, heeft het al die tijd gedaan (die klikjes), en werkt nog steeds perfect. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Mon 18 Aug 2008, 15:01 Post subject:
Geen nood.
Heb de Canon 300/2.8 IS USM.
Hoor hetzelfde klikje bij in en uitschakelen van de IS.
Natuurlijk onmiddellijk gebeld naar leverancier.
Is volgens hem normaal.
Groeten.
culoken _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum