Doodles wrote: |
Alleen een balhoofd vind ik niet prettig werken vanuit een schuiltent. Ik wil de camera en lens steeds klaar hebben voor actie. Met een Sidekick of ander zwenkrek kun je de boel gebruiksklaar los laten hangen, met een balhoofd kan dat niet, daar zul je de boel moeten vastdraaien. |
Bas Breetveld wrote: |
Ik heb hem voorzichtig gesmeerd met wat dunne olie. Dat zorgde voor een minimum aan stick-slip. Stick-slip wil zeggen dat er meer kracht nodig is voor het in beweging brengen dan voor de beweging zelf. |
Quote: |
maar de eerste indruk is positief |
peter wijn wrote: |
op mijn markins zit een klein beetje speling: als ik de kop vastdraai zakt de lens iets naar beneden. Daar is mee te leven, maar prettig is anders. |
Quote: |
Fuse; mijn gevoel zegt dat je gewoon domme pech hebt gehad. Ik ken inmiddels behoorlijk wat fotografen die al een hele tijd met Feisol werken en heb slechts een keer een klein probleempje gehoord. Dat probleempje was een gescheurde dop waarna Feisol prompt een complete set nieuwe doppen op heeft gestuurd.
Ben dus eigenlijk erg benieuwd of er meer mensen zijn die de ervaring van je herkennen |
Fuse wrote: | ||
Om nog even terug te komen op de problemen met Feisol. Ik ben dus heus niet de enige met problemen, zie volgende topic op Naturescapes.net. http://www.naturescapes.net/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=133611&p=1361649#p1361649 |