Posted: Fri 15 Aug 2008, 17:43 Post subject: statiefkop zit los
Ik heb het volgende probleem met mijn statiefkop(het gaat hier om een kop die ik kan draaien en 90 graden kan kantelen, volgens mij noem je zoiets een balhoofd?):
Er zit een knop op de statiefkop waarmee ik de kop vast kan zetten, zodat de kop niet meer kantelt en niet meer draait. Als ik de knop helemaal vast draai dan zit er nog steeds speling in de kop (en dan hoef ik eigenlijks geen kracht te zetten). Het grootste probleem vormt dan met name het ronddraaien van de kop.
Mijn vraag is nou eigenlijk het volgende: Hebben jullie ook ervaring met dergelijke problemen en is het normaal dat zoiets gebeurd?
Ik vraag dit omdat ik de kop (+ statief) nog maar 2,5 maand in bezit heb. Ik ben met dit probleem ook naar het adres gegaan waar ik dit statief gekocht heb. Hier wordt gezegd dat dit een normaal verschijnsel is, maar dat vind ik nogal raar.
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die dit probleem herkennen of zelf ook hebben meegemaakt. _________________ Canon EOS70D. Lenzen: Canon EF 400/F 5.6 L USM, Cano EF 300 F4 IS USM, Tamron 1,4 extender,
Natuurlijk is dat niet normaal: een statief hoort stabiel te zijn!
Maar ik had dat ook met mijn Manfrotto-kop. Je kunt met een inbussleutel het hele zaakje weer vastzetten; de sleutel past in een opening aan de onderkant van de kop.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Die problemen heb ik ook wel eens. Vaak zit er wel een of ander verstopt schroefje waarmee je de zaak weer kan vast draaien. Even goed kijken, ook achter stickers en plakplaatjes die weinig functie lijken te hebben. _________________ Nikon, Gitzo
Posted: Sat 16 Aug 2008, 18:47 Post subject:
Hallo,
Dank voor de reacties.
Ik had ook niet het idee dat het normaal en dat heb ik ook kenbaar gemaakt bij de fotozaak.
De fotozaak wil een ander statief laten komen (wel zelfde soort) om te vergelijken.
Wordt vervolgd..
groet,
Jenne Meijer _________________ Canon EOS70D. Lenzen: Canon EF 400/F 5.6 L USM, Cano EF 300 F4 IS USM, Tamron 1,4 extender,
Posted: Wed 20 Aug 2008, 19:22 Post subject:
Na veel pijn en moeite heb ik vandaag eindelijk een nieuwe statiefkop gekregen. Uiteindelijk dus toch nog gelijk gekregen.. _________________ Canon EOS70D. Lenzen: Canon EF 400/F 5.6 L USM, Cano EF 300 F4 IS USM, Tamron 1,4 extender,
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum