Posted: Thu 28 Aug 2008, 19:15 Post subject: paniek !!
na een zomer zonder mijn 500 mm ( reparatie, hsm vervangen), deze avond m'n setje maar weer eens mee op pad genomen. Het was erg bewolkt en donker, geen goed fotoweer, maar je weet nooit. Zo ook vanavond. Op eens zie ik enkele meters voor me een Grutto staan, hij slaapt.Gauw m'n camera op het statief gemonteerd en foto's gemaakt. bij het bekijken van de foto's viel me op dat er een donkere balk onderin het beeld was.dit is bij alle foto's. Wat is er nu weer mis. Eerst denk je aan de lens. Gauw m'n kitlens gepakt, maar ok hier een zwarte balk. Het vreemde is dat in de potrait stand, of zelf ondersteboven, deze balk niet of nauwlijks te zie is. En terwijl er vorige week nog niks aan de hand was. WAT IS ER MIS ?
in mijn PA staat een http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=143419 voorbeeld
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ga spoedig op vakatie, en dit kan ik nu ff niet gebruiken.
Komt mij bekend voor. Twee jaar geleden had ik net hetzelfde voor op de tweede dag van mijn reis naar Florida. Bij een heel trage sluiter kreeg ik nog deftig beeld. Bij een snellere sluiter kreeg ik ook zo'n band. Vermoedelijk is het hier ook de sluiter. Ik heb me toen een andere camera aangeschaft vermits ik nog drie weken te fotograferen had in dit vogelparadijs.
Bij mij viel er bij het verwijderen van de lens ook een klein stukje plastiek uit de camera. Ik heb het toestel niet laten maken omdat deze 300D zijn tijd had gedaan. Hopelijk is het nog herstelbaar voor een deftige prijs.
Posted: Thu 28 Aug 2008, 20:45 Post subject:
Ik heb in mijn vakantie ook problemen gekregen met mijn D200,deze gaf ook een half donker beeld,bij de volgende foto zakte het donkere gedeelte steeds verder naar onderen. Het blijkt dat de spiegel niet goed terug klapt,kosten meer dan 500 euro
ik hoop niet dat je het zelfde probleem hebt,het probleem bij jou aan de foto te zien ziet er wel iets anders uit,succes.
Posted: Thu 28 Aug 2008, 21:09 Post subject:
ik heb wel eens ergens wat gelezen (kan best hier zijn geweest) dat zulke problemen door de sluiter kunnen komen.
kan je er helaas verder niks over vertellen.
succes met je probleem.
groeten Lesley _________________ www.ltdphoto.com
Posted: Fri 29 Aug 2008, 21:22 Post subject:
Bas,
bedankt voor je tip.
Zelf kon ik niet naar Den Haag, maar m'n vriendin, had wel zin in een dagje winkelen. 'S ochtends de camera gebracht en 's middags opgehaald. Defecte sluiter gerepareerd plus m'n sensor gereinigd; Helemaal toppie, en dat voor nog geen 100,- Euro
Posted: Sat 30 Aug 2008, 12:33 Post subject: Da's nou Nikon??
Leo schreef:
Quote:
Kijk dat is nou nikon . Mooi dat hij zo snel weer is gerepareerd .veel geluk er mee .
Jammer Leo,
ROFA Repair is een losstaand bedrijf zonder enige binding met een cameramerk, alhoewel zo hoofdzakelijk Canon reparaties uitvoeren volgens mij. Prima bedrijf overigens.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum