Posted: Sun 07 Sep 2008, 12:59 Post subject: visarend tegen witte lucht
Hallo,
gisteren heb ik een aardige serie kunnen maken van een visarend die af en toe behoorlijk dicht langs/over kwam vliegen, helaas alleen maar een witte lucht als achtergrond (was die lucht nou maar blauw geweest )
Heeft iemand misschien tips over hoe de foto's (en dus die achtergrond) iets te verbeteren. het is niet de bedoeling om de lucht blauw te kleuren ofzo.
Ik hoop natuurlijk de foto's een keertje over te kunnen maken met wat beter weer, maar misschien zijn de foto's nog wel wat te verbeteren.
Misschien moet je de lucht gewoon wit laten, maar er een soort van "high key" beeld van maken?
Peter deed dit bij deze foto erg goed, vind ik: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=134911 _________________ Canon EOS D30 - Sigma 150mm 2.8 macro - Canon EF 400mm 5.6 - Canon EF 17-40mm 4.0 - Canon 1,4 TC
Posted: Sun 07 Sep 2008, 13:27 Post subject: Lichte lucht
Hi Lesley,
Ik gebruik hiervoor nogal eens de filters uit de Color effex Pro 3 set van NIK (even Googelen) en dan selecteer ik het wit, feather meestal 2 a 3 pixels en gebruik dan een Blauw ND Gradatiefilter welke ik redelijk transparant laat om het effect zo natuurlijk mogelijk te houden.
Andere optie is i.d.d een High Key foto er van maken door juist het kleur en contrast in de vogel wat aan te dikken en de achtergrond wit uit te laten bijten.
Heb hetzelfde gehad vorige maand met een visarend en heb toen onder levels met grijsfilter gespeeld. Toch denk ik dat als de visarend de moeite waard is de achtergrond heel lichtblauw te maken. Heb ik ook gedaan bij mijn torenvalkfoto.
Posted: Mon 08 Sep 2008, 15:43 Post subject:
torenvalk is idd goed gelukt Arjan, ik ga gewoon nog even aan het klooien.
@ Peter W.: dat is ook een goed idee, Hendrik van K. als je dit leest: ik heb een leuke foto voor de fotobewerkingsopdracht. _________________ www.ltdphoto.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum