Posted: Sun 05 Oct 2008, 10:52 Post subject: Baardmannetjes
Daar ik één van de is graag kom afreizen voor toch een poging baardmannetjes te fotograferen had ik graag wat info gehad?
Dat ik men kansen toch een klein beetje zou willen vergroten dat ik niet met lege handen naar huis kom van deze toch voor mij behoorlijke trip.
Weet natuurlijk ook dat die kans er altijd wel is
Heb me laten wijsmaken dat het nu de periode is?
Wie kan mij wat stekken aanwijzen
alvast bedankt voor de reactie's
mvgr
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Sun 05 Oct 2008, 11:20 Post subject:
Hoi Wim,
Hier op bp zie ik de nodige platen van de soort uit de Oostvaardersplassen langskomen. Als plekken wordt o.a. het riet rondom de hutten "De Kluut" en "De Grauwe Gans" genoemd, heb ze zelf daar ook vaker gezien. Vooral het (lange) wandelpad vanaf de Knardijk naar "De Grauwe Gans" is een goed zoekgebied. Let op; je hoort ze voordat je ze ziet, dus leer het geluid kennen (vast op internet te vinden )
Groet en succes,
Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 05 Oct 2008, 11:50 Post subject:
Ga in ieder geval niet op een dag zoals vandaag. Probeer een windstille dag uit te zoeken. Ze zitten constant in het riet, en als het hard waait is er geen fatsoenlijke foto van te maken. Verder is het zo dat baardmannetje maar op een paar plekken in Nederland voorkomen. Zoek even in de database, en de plekken komen vanzelf bovendrijven.
Veel succes.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 53 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Sun 05 Oct 2008, 11:56 Post subject:
Vorige week waren ze veelvuldig te zien op het Julianapad. Je moet een beetje geluk hebben dat ze goed gaan zitten.
Vorig jaar heb ik dat geluk gehad bij Lauwersmeer ...
Succes!
Groet, Rick _________________ 'Always look on the bright side of life'
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 05 Oct 2008, 15:48 Post subject:
Ze zijn niet zo algemeen als je zou denken. Kijk maar eens op deze pagina:
http://www.vogelvisie.nl/soort/baardman.php
Met 2000 broedpaar is het dus duidelijk geen algemene vogels.
Hier in buurt komen ze dus echt niet voor.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
In het juiste biotoop moet het lukken, al is de Biesbosch bijvoorbeeld om onduidelijke reden nog steeds niet gekoloniseerd. Je zou denken dat dat de ultieme baardmanplek is.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum