Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


monopod of tripod??

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Werner Berkhout


Gender: Male
Age: 55
Joined: 01 Apr 2005
Posts: 24
Location: Ouwerkerk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 07 Apr 2005, 19:45    Post subject: monopod of tripod??
Ik ben al zeer lang aan het twijfelen waar ik nu beter mee af ben, een monopod of een tripod. Ik doe veel op de fiets, maar ver uit het meeste lopend. Dus een monopod lijkt me dan het handigste qua gewicht en vervoer, maar een tripod staat stabieler en je hebt 2 handen vrij om je fototoestel te bedienen.
Ik heb nog geen ervaring met een monopod maar misschien kunnen degene die er wel mee werken me op weg helpen?
_________________
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 08 Apr 2005, 8:53    Post subject:
Het hangt enorm van de omstandigheden af.
3-poot is altijd beter, tenzij je hem niet bij je had of nog niet had opgesteld. Mijn idee: of je je 3-poot meeneemt hangt van je doel en je ambitie af. Niet mee? dan heeft fotograferen blijkbaar een lagere prioriteit. (heel legitiem natuurlijk)

Heeft iemand ervaring met dat ding van Manfrotto wat je met een druk op de knop ca 50 cm vrij kan bewegen (voor < 5 kg lens+camera)? Weet iemand of er ook andere fabrikanten zijn die zoiets maken?

Peter
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Apr 2005, 9:38    Post subject: