Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Belichtingsproblemen D300

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 10 Oct 2008, 8:58    Post subject: Belichtingsproblemen D300
Onlangs heeft mijn D300 het begeven. Veel foto's waren fout (onder-)belicht, zo erg, dat ze bijna zwart waren. Na experimenteren ben ik er achter gekomen dat ik met volle diafragmaopening nog wel kan werken.
Enfin, ik heb de camera naar het Nikon Repaircentre in Beverwijk gebracht en hij gaat onder garantie gerepareerd worden.
Nu ben ik eens terug gaan kijken naar foto's die ik er in het begin mee gemaakt heb, en zie ik foto's uit series die in burst gemaakt zijn, soms iets afwijken qua belichting. Ik denk nu dat dit probleem al vanaf het begin aanwezig was maar verergerd is.
Wellicht een tip voor anderen om je eigen series kritisch te bekijken, temeer ik na wat googlewerk toch veel van dit sooort meldingen tegenkom bij de D300.

Groet, Jan

peter wijn

PostPosted: Fri 10 Oct 2008, 14:36    Post subject: Re: Belichtingsproblemen D300
SuperJan wrote:
Onlangs heeft mijn D300 het begeven. Veel foto's waren fout (onder-)belicht, zo erg, dat ze bijna zwart waren. Na experimenteren ben ik er achter gekomen dat ik met volle diafragmaopening nog wel kan werken.
Enfin, ik heb de camera naar het Nikon Repaircentre in Beverwijk gebracht en hij gaat onder garantie gerepareerd worden.
Nu ben ik eens terug gaan kijken naar foto's die ik er in het begin mee gemaakt heb, en zie ik foto's uit series die in burst gemaakt zijn, soms iets afwijken qua belichting. Ik denk nu dat dit probleem al vanaf het begin aanwezig was maar verergerd is.
Wellicht een tip voor anderen om je eigen series kritisch te bekijken, temeer ik na wat googlewerk toch veel van dit sooort meldingen tegenkom bij de D300.

Groet, Jan

Na tig-duizend foto's geen probleem hier. Minder dan met d70 en d200 die er in een burst wel eens een foto (of d70 enkele foto's) naast zaten. Dat terwijl mijn camera 8 beelden per seconde raast als ik niet op tijd mijn vinger op til...

rot dat ie het niet meer deed. succes. Komt vast helemaal weer goed. Laat horen hoe het gaat.
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Fri 10 Oct 2008, 20:00    Post subject:
Oeps,
klinkt niet fijn Jan. Het verschijnsel is mij namelijk ook opgevallen. Als ik twee foto's achter elkaar maak is de tweede vaak een stuk donkerder. Daar kan ik natuurlijk wel mee leven, maar als ik dezelfde problemen krijg als jij, wordt ik toch minder vrolijk. Totdat je camera terug is, maar even wachten met de verkoop van je D200.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum