Michael Van Bosch wrote: |
Inderdaad een uitstekende plek...
Ik was er reeds 3x, 1x in Oktober-November en 2x in Maart-April. Het grotendeel van de vogels zijn dezelfde al zie je bvb. de Egyptian Plover (krokodillewachter) enkel in deze tijd (oktober-November), ook fraai rond deze tijd en anders onopvallend is de Red Bisshop... Mensen worden wel niet zo graag gefotografeerd en moet toch altijd wel vooraf gevraagd worden... Enige wat me wat tegenvalt aan deze tijd van het jaar is de vochtigheid, wat dan ook meer insecten meebrengt en minder blauwe luchten... hoe dan ook: een echte aanrader tegen een malse prijs! Voor wat voorbeelden van foto's ter plaatse: 2005-2006 (oktober-november & april): http://www.pbase.com/michaelvanbosch/birds_of_the_gambia Maart-April 2008: http://www.pbase.com/michaelvanbosch/gambia_2008 |
We logeerden 3x in het Senegambia Beach hotel in Kololi.
De gids in het hotel, 'Tamba Suso', opgeleerd door grootmeester Mass Cham is een grote aanrader! Zowel met Mass Cham (+2006) en Tamba deed ik excursies maar met oog op fotografie deed ik de reeds vertrouwde plekken dit jaar op eigen houtje... Aanraders zijn: * Kotu (35min stappen via het strand vanuit Kololi - rechts): -Creek (monding strand, Bridge + cycle track). -Ricefields + Sewage Ponds. *Abuko Nature Reserve + ricefields (overkant weg v/h reserve). *Lamin Lodge + boattrip mangroves. *Tujareng + Tanjii (fishing village) *Brufut Woods. *Pirang. *Tuinen van het Senegambia Beach zelf! |
We logeerden 3x in het Senegambia Beach hotel in Kololi.
De gids in het hotel, 'Tamba Suso', opgeleerd door grootmeester Mass Cham is een grote aanrader! Zowel met Mass Cham (+2006) en Tamba deed ik excursies maar met oog op fotografie deed ik de reeds vertrouwde plekken dit jaar op eigen houtje... Aanraders zijn: * Kotu (35min stappen via het strand vanuit Kololi - rechts): -Creek (monding strand, Bridge + cycle track). -Ricefields + Sewage Ponds. *Abuko Nature Reserve + ricefields (overkant weg v/h reserve). *Lamin Lodge + boattrip mangroves. *Tujareng + Tanjii (fishing village) *Brufut Woods. *Pirang. *Tuinen van het Senegambia Beach zelf! Qua veiligheid zelf nooit problemen gehad onder de bevolking... veel 'bumsters' op het strand die je allerlei diensten willen aanbieden maar dat went wel en wanneer je ze vriendelijk afwimpelt komt alles goed. Bij het nemen van een taxi enkel vooraf goed de prijs bespreken! |