Gender: Male Age: 46 Joined: 23 Jan 2005 Posts: 70 Location: Arnhem
Posted: Thu 14 Apr 2005, 9:08 Post subject: Digiscopen met eos 300D en AT 80 HD
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn voor digiscoping als je een Canon EOS 300D en een Swarovski AT80 HD hebt? Wat moet je aanschaffen en wat is het resultaat/kwaliteit van de foto's? _________________ Canon 30D en Canon 300mm
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Thu 14 Apr 2005, 11:34 Post subject:
Hoi Ted,
Grofweg zijn er twee mogelijkheden:
- Je fotogafeert met een standaardlens door het oculair van je scoop. Dit gaat eigenlijk alleen maar goed met een adapter die je zelf zal moeten (laten) maken. Ik ken een gebruiker op BP die dit vroeger deed en daar vrij goede resultaten mee haalde. Misschien reageert deze ook nog wel.
- Je koopt een adapter die van je combi een 800 of 1200 mm lens maakt. Dit heb ik zelf in het verleden gedaan i.c.m. met een EOS 300 camera. Vanwege de beperkte scherptediepte is het lastig om scherp te stellen waardoor je er met een analoog toestel al gauw vele rolletjes wegklikt voor je een beetje redelijke platen hebt. Dit was de reden om daar uiteindelijk mee te stoppen maar als je een 300D gebruikt is dat natuurlijk geen probleem. De adapter heb ik destijds gekocht bij een fotozaak op de Lijnmarkt in Utrecht. Weet niet meer hoe die zaak heet maar daar kan ik misschien nog wel achter komen.
Oh ja, je hebt in het tweede geval ook nog een zogenaamde T-ring nodig maar die kost hooguit een paar tientjes, de adapter zelf is een paar honderd euro denk ik ondertussen.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum