Gender: Male Age: 55 Joined: 18 Oct 2008 Posts: 194 Location: Hoenderloo
Posted: Tue 21 Oct 2008, 14:02 Post subject: scherpte tips
Hallo, sinds kort ben ik n het bezit van een digitale spiegelreflexcamera. Ik heb twee foto's geplaatst op birdpix (beide eindigden in de temp.album)
Het probleem is vooral de scherpte. Is dit een kwestie van eindeloos oefenen of zijn er nu al tips te geven zodat ik betere foto's kan maken ? _________________ https://www.henrivanvlietphotography.com
Hallo Henri,
alhoewel ik zelf ook geen super geleerde expert ben heb ik hier wat links voor je die je kunt bekijken. Deze bespreken de sluitertijd en diafragma enz enz.
Ik moest vooral letten op de sluitertijd die bij mij veel te lang was zodat ik onscherpe foto's kreeg. Dit had weer met instellingen te maken en natuurlijk het licht. Gewoon eens proberen te spelen op een "dood" onderwerp in je tuin. Diafragma laag houden, en dan eens spelen met de iso. Begin met een laag iso getal en ga steeds wat omhoog. Dan krijg je korte sluitertijden en kun je het verschil in scherpte ook zien. zorg vooral dat je camera en lens stil liggen of staan. Maak veel foto's! Ik was veel te zuinig en knipte dus te weinig maar je kunt verwijderen zoveel je wilt dus lekker los gaan met de camera. En vooral veel reviews lezen!
Misschien is het handig om te vermelden hoe je je foto's neemt? Vanaf statief? Rijstzak? Monopod? Uit de hand?
Probeer eens iemand persoonlijk te benaderen. Er is vast iemand die jou dmv pb of mail wel persoonlijke tips wil geven en dat werkt ook erg goed. _________________ Wie de kont brandt.... had andersom moeten staan
--------
Canon 7D
Canon EF 300mm F4 L IS USM
Canon Extender EF 1.4x III
Gender: Male Age: 55 Joined: 18 Oct 2008 Posts: 194 Location: Hoenderloo
Posted: Wed 22 Oct 2008, 16:59 Post subject:
Bedankt voor je reaktie. ik heb uitleg van Martijn Smeets al uitgeprint zodat ik hier eens flink mee kan gaan oefenen.
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo _________________ https://www.henrivanvlietphotography.com
Veel succes! _________________ Wie de kont brandt.... had andersom moeten staan
--------
Canon 7D
Canon EF 300mm F4 L IS USM
Canon Extender EF 1.4x III
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum