Posted: Sun 09 Nov 2008, 20:44 Post subject: Nikon 'verspreekt' zich over MX...?
De komende weken (persconferentie o.i.d. op 20 november) zullen leren of het volgende klopt (een nieuwe Nikon MX-camera), maar het sluit wel aan bij vele andere geruchten hieromtrent...
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 10 Nov 2008, 17:48 Post subject:
ik denk dat er de 20e iets verteld wordt, zoals aangekondigd door nikon, en dat daar een hoop mensen heel erg nieuwsgierig naar zijn. En dat er ook een paar mensen zijn die zeggen dat ze hebben horen zeggen dat iemand gezegd heeft dat er iets te zeggen is over uh, over uh.... dat er een borrel zal zijn de 20e.
maar dat van die d700, dat was waar. dat dan weer wel. 't zou dus zo maar kunnen.
nog een nieuw systeem er bij . bijvoorbeeld MX formaat zou nikon wel eens een hoop klantjes kunnen kosten . tenzij het wel erg vriendelijk geprijst gaat worden . En daar staat nikon nu niet bepaald goed bekent om .
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Mon 10 Nov 2008, 19:18 Post subject:
Ik denk eerder dat Nikon op tijd inziet dat het huidige systeem op full frame-formaat op het einde van zijn kunnen zit. In plaats van een nog grotere pixeldichtheid, de sensor vergroten. Lijkt mij niet verkeerd. Of het nut heeft voor de hobbyist is nog maar de vraag. De Canon 1Ds mkII ging het analoge middenformaat al voorbij...
Gr,
Bas
P.s. Hieronder het baanbrekende nieuws van Canon:
Last edited by Bas Breetveld on Mon 10 Nov 2008, 22:52; edited 1 time in total
Nou een digimdden formaat zou niet verkeerd zijn . Maar ik vrees , dat het de mensche wederom veel geld zal gaan kosten . tenzij ze natuurlijk in staat zijn , om de gewonen lenzen bruikbaar te houden op hun nieuwe systeem . tja en dan heb je pas echt breaking news
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum