Gender: Male Age: 44 Joined: 03 Mar 2006 Posts: 34 Location: Steenwijk
Posted: Sun 16 Nov 2008, 13:19 Post subject: Sigma 50-500 weer stuk
Zo'n 6 weken geleden heb ik voor de tweede maal mijn 50-500 laten maken omdat er een tandwieletje van de autofocus uit de lens kwam vallen. Nu wilde ik vandaag in de achtertuin foto's maken van onze tuinvogels. Schuiltent opgezet, voedertafel in elkaar geknutselt. Ik heb nog geen enkele foto kunnen maken want meteen deed de autofocus weer vreemd en ging weerkapot ( voor de derde maal dat ik in bezit ben van de 50-500). Hebben jullie ervaring met Sigma op dit gebied. Blijven ze de lens repareren of heeft iemand ooit eens een nieuwe in de plaats gekregen. Ik wordt er namelijk een beetje gek van want elke keer ben ik hem welgeteld 4 weken kwijt.
Groeten Martin _________________ Nikon D7000, Sigma 150-600 C
Pentax K5, Sigma 105 enz
Gender: Male Age: 72 Joined: 15 Jan 2008 Posts: 81 Location: Dirksland
Posted: Tue 18 Nov 2008, 14:31 Post subject:
Dat is idd niet zo fraai Martin.
Weer een reden voor mij om toch wat langer door te sparen voor origineel canon materiaal.
Heb er zelf geen negatieve ervaring mee want heb tot nu toe geen sigma gekocht, maar lees op de diverse fora wel meer dit soort klachten.
Het wordt wel weer opgelost heb ik wel begrepen, maar het vervelende is dat je hem weer een tijd moet missen. _________________ M.vr.gr. Bram Mijn foto album
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Tue 18 Nov 2008, 20:12 Post subject:
Ik moet er niet aan denken dat het me ooit gebeurd, maar toch wil ik even kwijt dat ik bij mijn oude Canon T70 altijd met Sigma lenzen heb gewerkt in het analoge tijdperk. Deze doen het nog steeds goed na zo'n 20 jaar trouwe dienst.
Ik heb nu bij mijn huidige Canon bodies, de Sigma 170-500APO DG en ook deze ben ik zeer tevreden over en heeft me (nog) nooit in de steek gelaten.
Kan me echter voorstellen dat je vertrouwen na zoveel 'pech' weg ebt.
Sterkte er mee.
Ooit hoop ik trouwens wel ook nog eens geld over te houden voor een fraaie Canon lens , maar kan het geld nu met twee kleine meiden nog wel anders gebruiken.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum