Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Tips voor Mallorca?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 16 Apr 2005, 16:45    Post subject: Tips voor Mallorca?
Geen Lesbos, maar Mallorca voor mij dit voorjaar! Iemand toevallig tips over plaatsen waar het goed vogels fotograferen is? Ik heb de gids van Hearl met daarin genoemd een aantal goede schuilhutten (S'Albufera), maar er zijn vast meer locaties die de moeite waard zijn (ik zit er met de halve schoonfamilie, dus ik wil mijn vrije tijd zo efficient mogelijk benutten).
Alvast bedankt voor de reacties!

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 18 Jan 2004
Posts: 91
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 16 Apr 2005, 18:05    Post subject:
Ik ben er zelf zo'n 2 jaar geleden geweest en ben naast Albufera waar overigens veel te zien is, ook veel bij het cuberreservoir geweest.
Hier zie je als je een rondwandeling om het stuwmeer maakt altijd wel monniksgieren vliegen dit is ook de plek waar ze het meeste voorkomen, verders zit hier een paartje visarenden die je ook geregeld ziet vliegen.
Voor de rest kun je hier zien:Roodkopklauwier, blauwe/roderotslijster, dwergarend, havikarend, slechtvalk, kleine zwartkop, bijeneter, hop, enzovoorts.
Er zitten ook veel vlinders en andere aparte insecten en aan de oevers van het meer zitten ook adderringslangen vaak bij de ondiepe stukken.

Hier heb je nog wat info die ik op een site vond hier staan ook plekken op waar ik ook nog ben geweest zoals de Boquervallei:
http://home.hetnet.nl/~tamaravandenbroek/Spanje3.html
_________________
Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum