Misschien wat stichtelijk, maar: denk hier nog eens goed over na....als fotograaf ga je jezelf ernstig beperken door alleen een lange lens te willen en te gebruiken(de 500 dus), maar als je enkel de soort het liefst zo groot mogelijk in beeld wilt, dan heb je weinig meer aan een 300 (hoewel dat ook ver naast de waarheid zit). Waarom niet je 300 houden en een 1.4tc kopen? Je behoudt dan autofocus, en hebt zowel 300mm als 420mm tot je beschikking. Bij gebruik van de 500/f4.5 met tc ben je je autofocus kwijt.
Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Fri 05 Dec 2008, 10:40 Post subject:
Ik heb al behoorlijk goed nagedacht over deze aankoop hoor. En moest ik het geld hebben zou ik mijn 300 ook houden. Maar ik merk dat ik nogal vaak te kort kom met een 300mm en zelfs met 420mm (ik heb al een converter) behalve als je natuurlijk aan een voederplekje zit met je schuiltentje. Met de 500 heb ik toch al weer wat meer milimeters. Alles zal natuurlijk plotseling niet gaan lukken maar af en toe zal het toch wat eenvoudiger gaan, moest alle foto's die ik wil maken plots lukken zou er nog maar weinig aan zijn natuurlijk.
Dat ik de autofocus verlies met men converter kan ik mee leven, voor vliegende vogels zal het niet eenvoudig zijn om manueel scherp te stellen maar zittende vogels moet manueel wel goed lukken en als ik nog wat dichter probeer te naderen heb ik de converter niet te vaak nodig denk ik.
Ik ga de lens deze namiddag al halen en denk niet dat ik er snel spijt van zal hebben. De canon 500mm f4.5 lijkt me wel een mooie tussenstap naar de 500mm f4, al zal deze wel nog vele jaren op zich laten wachten.
Gender: Male Age: 78 Joined: 25 Jan 2006 Posts: 70 Location: Amsterdam
Posted: Fri 05 Dec 2008, 11:57 Post subject: 500mm f4.5
Ruben ik heb zelf ook de canon 500 f4.5 gehad. Indien je nog meer mm wilt kun je een Soligor 1.7 converter aanschaffen.
Bij deze converter behoudt de lens zijn AF. _________________ Cor Visser
http://www.pbase.com/cor_visser
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum