Gender: Male Age: 30 Joined: 23 Nov 2008 Posts: 49 Location: Aalsmeer
Posted: Wed 24 Dec 2008, 20:34 Post subject: Aanschaf body + lens
Beste birdpixers,
Ik doe nu al een paar jaar aan digiscopen (en blijf dat ook zeker doen) maar wil ook meer en heb daarom besloten te gaan sparen (ik ben al een eind op weg) voor een digitale spiegelreflex camera. Maar ik heb twijfel nog welke.
Daarom is mijn vraag: welk merk en type camera moet ik nemen? En welke lens moet ik hebben om goeie foto’s te maken? En waarom?
Alvast bedankt.
Guido (14 jaar) _________________ Digiscoping: Kowa TSN-823M i.c.m. met Leica C-Lux 1
Canon EOS 20D i.c.m. sigma 70-200 en een sigma 2x converter
Gender: Male Age: 62 Joined: 25 Feb 2006 Posts: 20 Location: Zuid-Scharwoude
Posted: Wed 24 Dec 2008, 21:11 Post subject:
Om daar goed op te kunnen antwoorden is het handig om te weten wat je budget is en wat je er mee wilt doen (lees hoe gebruiken).
Er is zoveel te krijgen in zo veel prijsklasses. _________________ Edward
Gender: Male Age: 30 Joined: 23 Nov 2008 Posts: 49 Location: Aalsmeer
Posted: Fri 26 Dec 2008, 12:02 Post subject:
Beste Edward (en anderen)
Ik heb geen bedrag (budget) in mijn hoofd. Als ik weet welke camera ik wil ga ik gewoon sparen tot ik het nodige bedrag heb.
Het moet een goede body zijn waar ik lang mee vooruit kan. Ik wil er goede foto’s mee kunnen maken als ik aan het vogelen ben. Dus op vakantie of gewoon een als ik er een dagje op uit ben. Hij moet dus in meerdere situaties het gewenste resultaat halen. Ik hoop dat je zo een beetje begrijpt wat ik er mee wil. Het is niet alleen een beetje in de tuin foto’s maken
Guido _________________ Digiscoping: Kowa TSN-823M i.c.m. met Leica C-Lux 1
Canon EOS 20D i.c.m. sigma 70-200 en een sigma 2x converter
Posted: Fri 26 Dec 2008, 13:53 Post subject:
Jah,
Prijs/kwaliteit is een canon 50d icm een canon 100-400 is usm al een zeer goed begin.
Natuurlijk is het beter om een prime lens te hebben maar dan ben je terug beperkter voor uitstapjes en dergerlijke.
Ik werk met nikon en daar is het als wat moeilijker om een goede lens te zoeken die nog te betalen is.
maar een nikon d300 icm een sigma 120-300 f2.8 zou ook geen slechte resultaten geven.
Maar wil je verder sparen kijk dan eventueel voor een nikon 200-400 f4 VR Maar daar betaal je al snel meer dan 5000 euro voor de lens alleen.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sat 27 Dec 2008, 20:58 Post subject:
de keus is zo ontzettend groot, dat er geen zinnig antwoord mogelijk is... dat klopt misschien niet. de keus is zo groot dat voorlopig alle antwoorden zinnig zijn.
camera's: canon nikon olympus pentax sony samsung fuji sigma
lenzen: canon nikkor olympus pentax sony/leitz sigma tamron tokina ....
orienteer je op hoe je wilt gaan fotograferen en spit het forum door. Afgelopen week heeft iemand vrijwel dezelfde vraag gesteld.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum