Gender: Male Age: 38 Joined: 09 Nov 2008 Posts: 3 Location: steenwijk
Posted: Tue 30 Dec 2008, 11:50 Post subject: Sigma 150-500 met Digital Concepts 2x Converter...kan dit?
Ik heb een teleconverter van digital concepts, ik wil deze graag gebruiken i.c.m. mijn sigma telelens. Maar in de handleiding staat dat je die lens alleen met een sigmaconverter mag gebruiken.
Nu twijfel ik heel erg want ondanks dat het wel past, ging mijn vorige 500mm kapot toen ik de converter er net tussengeplaatst had.
Hopelijk zijn er hier mensen die mij uitkomst kunnen bieden.
Posted: Tue 30 Dec 2008, 13:04 Post subject: NEE
Niet doen. Niet voor gemaakt, dus loop je een risico. Een 2x converter met deze lens is sowieso af te raden... _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Wed 31 Dec 2008, 1:49 Post subject:
het kan wel!
maar niet van deze slechte kwaliteit ga je alleen maar last van hebben!
En met een lens met een diafragma van 6.3 kun je niet teveel verwachten als je dat gaat verdubbel is dan ineens het dubbele!
dus iets van F12, daar gaat je camera niks mee kunnen doen, omdat je scherp kunt stellen tot F5.6. daarna gaat die niks meer vinden. Jou sigma lens doet het op 6.3 omdat die tegen je camera zegt dat die 5.6 staat.
In de handeleiding staat ook dat er alleen maar canon (of om het even wel merk) lenzen op mogen! Dat is logisch, want dat dekt de garantie, en het zou stom zijn als ze het niet deden. Als er staat, op deze camera kunt u ook lenzen van een andere veel goedkopere producent plaatsen, dan snijden ze zich zelf in de vingers! _________________ Canon 350D- BG E3 grip - Sigma 70-200 F2.8 EX DG - Canon 50 F1.8 - Canon 18-55mm Tamron 28-75mm F2.8 - Canon 35-105- manfrotto 680B+234RC kop-
en nog een tas vol met rommel die ik ook gebruik!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum